Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Best deal på trådløs router?


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg skal dele internett med naboene mine i etasjen under i bygården jeg bor i.

Mitt oppsett pr i dag er Bredbånsruter ->> Switch ->> Tre PCer

Jeg vil aller helst koble den trådløse ruteren inn i switchen. Så:

 

1. Kan dette oppsettet skape trøbbel på noen måte?

 

2. Har dere noen trådløs ruter å anbefale, som funker mellom etasjer, som er lett å sette opp med overnevnte forutsetninger, og som ikke koster skjorta?

 

Håper dere nettverksguruer har noe innsikt å dele. :)

Endret av strez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg ville jeg nok kjøpt en dlink DGL-4300, som til nå er det eneste stabile produktet deres. Har selv hatt flere før, og kan med hånden på hjertet si at denne er vært alle pengene. Om det her er snakk om betong vegger, er trådløst en dårlig løsning, uansett vil du nok trenge en egen antenne.

 

Ja, det er mulig å koble slik.

Lenke til kommentar

Ikke snakk om betongvegger nei, gammel bygård der det er lytt og jævlig, så neppe noe mer stress enn å dele nettverk i em vanlig enebolig.

Takk for tips! Skal sjekke ut dlink'en.

 

Edit: Holder det med et "aksesspunkt"? Jeg trenger jo ikke noen avanserte router-egenskaper, skal bare dele nettet til noen meget lite avanserte nettbrukere.

Edit2: Næmmen så fine guider de har her.. skal lese den jeg.

Endret av strez
Lenke til kommentar

Har en Linksys wrt54g med Alchmeny firmware som jeg er fornøyd med. Hjemme hos foreldrene mine satt jeg i hagen og surfet mens routeren stod i et kott i andre etasje.

 

Anbefaler deg å velge et godt trådløst kort også, ikke det første og beste. Har et topcom kort jeg er veldig missfornøyd med, etter at det forrige tok natta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...