Gå til innhold

Pinnacle Studio Plus 9 Software ND vs. MagicX


Anbefalte innlegg

Heisan....

 

Har fått spørsmål fra en kunde som lurer på om Pinnacle Studio Plus 9 Software ND er ett program som er vanskeligt å sette seg inn i...

 

Han er på utkikk etter ett bra redigeringsprogram slik at han kan få redigert film fra DV kamera og visse filmsnurter fra kompaktkamera, slik at han kan få brent dem over til DVD.

 

I tillegg har han blitt tipset om ett program som heter MagicX. Det han trenger må ikke være for komplisert....

 

Noen som har noe bra å anbefale?

 

R.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pinacle Studio 9 er utrolig lett og bruke og ganske funksjonelt, men det kan til tidere være ustabilt og skaper konflikter med annen software og hardware.

 

MagicX er, så vidt jeg har fortstått et ganske enkelt program, men jeg har ingen erfaringer med programmet...(Så skal vel ikke utale meg:P)

 

Skal du ha noe veldig enkelt er Pinnacle å anbefale, evt Adobe premiere Elements.

Lenke til kommentar

jeg tror faktisk at pinnacle er noe av det enkleste du kan bruke. Men når du er i edit så pass på at timeline er små firkanter du slipper klipp ned i slik som i windows moviemaker. Er det vanlig timeline skjønner jeg at det kan kreve en del mer. (du endrer det øverst til høyre på timelinen)

Lenke til kommentar

Som alltid er det delte meninger om hva som er best. Dette må man selvfølgelig bestemme selv. Men for å si noe om Pinnacle Studio så har jeg brukt det til mitt hjemmebruk siden versjon 7, og har vært fornøyd. Det er et utrolig lett brukergrensesnitt og baserer seg i all hoved sak på klikk-dra-slipp metoden. Til og med svigerfar har satt igang å bruke det nå. Programmet vil aldri komme opp mot proff kvalitet som Adobe Premiere Pro osv. men til bruk for å redigere "familiefilmen" og "utdrikninslaget" er det perfekt. Mange fine overganger og endel nye funksjoner i versjon 9 plus. Når det gjelder ustabilitet så har jeg kun hatt det på versjon 8. Det enkleste for å slippe trøbbel er å ha nok minne (min 1G) og stor harddisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...