mrincredible Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Hei Jeg er i gang med å digitalisere CD-samlingen min (~500 cder) og skal kjøpe DVD-brenner nå i forbindelse med innkjøp av ny PC. Det jeg lurer på er hvilken som egner seg best til så feilfri ripping av CD'er som mulig? Noen av CDene har nok litt slitasjeskader, men det er bare et fåtall. De jeg har vurdert er BenQ DW1640 NEC ND-3540 og Plextor PX-716SA. (Skulle ønske alle DVD-brennere var SATA... ) Noen som har erfaring med hvilken av disse som gir "best" CD-ripping. Jeg skal også bruke PCen som CD-spiller (via stereoanlegget) hvis dette har noen betydning for valget. Noen formening om hvilket CD-R media som egner seg best til kopiering av CDer i den beste brenneren (hvilken det nå måtte være)? Takker!
OC-Freak Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 BenQ DW1640 + Plextor CD-R plater (Taiyo Yuden). BenQ'en er blant de bedre til å lese plater med riper og Taiyo Yuden er helt klart de beste platene.
mrincredible Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Har det noe å si at jeg kommer til å gjøre rippingen i Linux? Koder musikken som ogg vorbis.
Paul G. Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg vil si det er mye viktigere å bruke riktig "rippe program" enn hva slags drive en bruker. Er ikke kjent med Linux så jeg vet ikke om det funker der, men i Windows så "må" en bruke Exact Audio Copy (www.exactaudiocopy.de). Her er en link med en god del info om ripping og brenning av cder: http://www.spl-messages.net/ubbthreads/sho...=0&page=0#93667
mrincredible Skrevet 1. september 2005 Forfatter Skrevet 1. september 2005 Ok. Da må jeg vel bite i gresset og kjøpe en BenQ i stedet for en plextor. Får koste på meg en rund ata kabel for å bøte litt på at jeg ikke får sata-brenner. Takk for hjelpen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå