Gå til innhold

6270/6280-tråden. Tester, bilder, diskusjoner o.l.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det gjelder overføring av musikk..

Jeg overfører til minnnekortet (E), men jeg får ikke musikken inn i Extra--> Innspillinger.

Da jeg drar de ned i Extra--> Innspillinger så vises de et øyeblikk, og forsvinner igjen.

Må det legges rett i E, og ikke undremappe? (Det går å legge de rett på minnekortet (E)

Det må da bli "rotete" om all musikk blir på en plass?

 

 

Jeg har ikke gjort sånt før, så jeg er noe ukjent med dette.

Bruker PC-suite 6.70.22

Lenke til kommentar
Har 6280 sånn tastelås med passord(Husker d var mulig i 6630)

Kan man ha passordbeskyttelse på innboksen osv..?

5795878[/snapback]

 

hei. du går på meny -> innstillinger -> telefon innstillinger -> sikkerhetstastelås.

 

da må du bruke sikkerhetskoden for og komme deg inn på telefonen hver gang tastelåsen går på.

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med synking av kontakter og kalender?

 

Bruker PC-suite til kontakter men der skrives det ca 0 kontakter før synken avbrytes....

 

 

Bruker SyncML til kalendersynk, men det kræsjer der og... noen som har hatt suksess med noen av delene?

5795159[/snapback]

 

Gikk greit for meg å synce. Sørg for at innstillingene er rett i PC Suite (under synkronisering).

 

Er det mulig å skrive noen tekstdokumenter på pcen, og overføre til mobilen? Så man kan lese de der. (akuratt som å lese notater, som man skriver på mobilen)

5795388[/snapback]

 

Kan skrive noe i notepad, og deretter lagre det på minnekortet som et .TXT-dokument. Funker som bare juling :)

5795528[/snapback]

 

 

Takk, jeg prøvde å overføre txt dokument, men så kommer det opp "Formatet støttes ikke" må jeg åpne det i noe spess program?

Lenke til kommentar
Noen som har testet 3g? Lol. Helt grønn på dette jeg :p Får wapen til å funke, er den på 3g da? eller må jeg stille inn et sted hvis jeg skal ha 3g eller edge?

5796261[/snapback]

 

Akuratt det der har jeg også lurt på :hmm: En kompis av meg som har N70 og når jeg går på internett med den, bruker jeg jo vanlig GPRS. Synes noen har sagt at man kan få ganske rask internett, opptil 400 kbps (?). Må man da bruke 3G eller EDGE eller noe?

 

 

kanskje feil, tråd, men siden det ble tatt opp liksom.

Lenke til kommentar
Har 6280 sånn tastelås med passord(Husker d var mulig i 6630)

Kan man ha passordbeskyttelse på innboksen osv..?

5795878[/snapback]

 

hei. du går på meny -> innstillinger -> telefon innstillinger -> sikkerhetstastelås.

 

da må du bruke sikkerhetskoden for og komme deg inn på telefonen hver gang tastelåsen går på.

5796091[/snapback]

 

jeg lurer også på om man kan ha passord på bilder og innbox... går det ann?

 

vet at samsung d600 kan, hadde vært fint om 6280 også kunne det :yes:

Lenke til kommentar
Har 6280 sånn tastelås med passord(Husker d var mulig i 6630)

Kan man ha passordbeskyttelse på innboksen osv..?

5795878[/snapback]

 

hei. du går på meny -> innstillinger -> telefon innstillinger -> sikkerhetstastelås.

 

da må du bruke sikkerhetskoden for og komme deg inn på telefonen hver gang tastelåsen går på.

5796091[/snapback]

 

jeg lurer også på om man kan ha passord på bilder og innbox... går det ann?

 

vet at samsung d600 kan, hadde vært fint om 6280 også kunne det :yes:

5796500[/snapback]

 

Man kan ha passord på Galleriet ja. Gå inn på Galleri og trykk Valg -> angi passord. Innboks tror jeg ikke funker å ha passord på. Hvem gidder å ha det egentlig? Har ikke pin-kode en gang jeg og telefonen min har aldri blitt misbrukt av noen.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Man kan ha passord på Galleriet ja. Gå inn på Galleri og trykk Valg -> angi passord. Innboks tror jeg ikke funker å ha passord på. Hvem gidder å ha det egentlig? Har ikke pin-kode en gang jeg og telefonen min har aldri blitt misbrukt av noen.

5796537[/snapback]

 

Digg for folk med søsken, f.eks. :p

Lenke til kommentar
Har 6280 sånn tastelås med passord(Husker d var mulig i 6630)

Kan man ha passordbeskyttelse på innboksen osv..?

5795878[/snapback]

 

hei. du går på meny -> innstillinger -> telefon innstillinger -> sikkerhetstastelås.

 

da må du bruke sikkerhetskoden for og komme deg inn på telefonen hver gang tastelåsen går på.

5796091[/snapback]

 

Og dette er uavhengig av om du slider og åpner tlf du må likevel da taste passord om da tlf har vært i tastelås??

Lenke til kommentar

Da har endelig jeg fått min også. Var nok en ganske stor glippe der ja, litt irriterende, kanskje 1,5- 2 mm, har dere andre det også??

 

Har dere problem med å lagre ringelyder og meldingslyder? Jeg har lagret den ringtonen jeg vil ha på generell, og da er den der en stund også plutselig er det nokia tune og standard medlingslyd.....har ikke tatt ut minnekortet.

Lenke til kommentar
Da har endelig jeg fått min også. Var nok en ganske stor glippe der ja, litt irriterende, kanskje 1,5- 2 mm, har dere andre det også??

 

Har dere problem med å lagre ringelyder og meldingslyder? Jeg har lagret den ringtonen jeg vil ha på generell, og da er den der en stund også plutselig er det nokia tune og standard medlingslyd.....har ikke tatt ut minnekortet.

5796572[/snapback]

Det følger temaet du bruker, virker det som.

Lenke til kommentar
Har 6280 sånn tastelås med passord(Husker d var mulig i 6630)

Kan man ha passordbeskyttelse på innboksen osv..?

5795878[/snapback]

 

hei. du går på meny -> innstillinger -> telefon innstillinger -> sikkerhetstastelås.

 

da må du bruke sikkerhetskoden for og komme deg inn på telefonen hver gang tastelåsen går på.

5796091[/snapback]

 

jeg lurer også på om man kan ha passord på bilder og innbox... går det ann?

 

vet at samsung d600 kan, hadde vært fint om 6280 også kunne det :yes:

5796500[/snapback]

 

Man kan ha passord på Galleriet ja. Gå inn på Galleri og trykk Valg -> angi passord. Innboks tror jeg ikke funker å ha passord på. Hvem gidder å ha det egentlig? Har ikke pin-kode en gang jeg og telefonen min har aldri blitt misbrukt av noen.

5796537[/snapback]

 

 

Man kan ha passord på Galleriet ja. Gå inn på Galleri og trykk Valg -> angi passord.

 

Det kan ikke jeg? Har bare Hovedmenyvisning og Organiser, som valg der jeg?

Endret av MonaH
Lenke til kommentar
Da har endelig jeg fått min også. Var nok en ganske stor glippe der ja, litt irriterende, kanskje 1,5- 2 mm, har dere andre det også??

 

Har dere problem med å lagre ringelyder og meldingslyder? Jeg har lagret den ringtonen jeg vil ha på generell, og da er den der en stund også plutselig er det nokia tune og standard medlingslyd.....har ikke tatt ut minnekortet.

5796572[/snapback]

Det følger temaet du bruker, virker det som.

5796688[/snapback]

 

Ja det kan stemme ja, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med synking av kontakter og kalender?Bruker PC-suite til kontakter men der skrives det ca 0 kontakter før synken avbrytes....
Jeppz, det har jeg. Tok en sikkerhetskopi av min gamle Nokia 3200, for å få med meg kontaktene og kalendernotatene mine. Brukte Nokia PC Suite til å overføre dette til min nye Nokia 6280. Overføringen gikk smertefritt, og både kontaktlisten og kalendernotatene kom med.

 

Men det som viste seg var at mappen Utklipp i galleriet var blitt overskrevet. Den inneholdt da mange undermapper med navn som 01, 03, 07 osv... En annen ting var programmer. Golf-spillet var plutselig nede i en størrelse på 2 kb. Og når jeg sprøver å starte det får jeg en feilmelding.

 

Jeg valgte derfor å levere telefonen inn til nærmeste ClubNokia-verksted slik at de kunne nullstille telefonen og legge inn programvaren på ny. Jeg leverte telefonen inn på mandag, og håper jeg får den tilbake på torsdag. Denne gangen kommer jeg til å kopiere kontaktlisten over via SIM-kortet og skrive inn kalendernotatene manuelt.

 

Salgspakken til 6280 rommer en del ekstra tilbehør, noe mange brukere nok vil sette pris på. I tillegg til standardutstyr som lader og manual, får du med et stereo-hodesett, CD med synkroniseringsprogramvare, datakabel samt en overgang fra Nokias gamle laderstandard til den nye som 6280 bruker.
Ladeadapteren fulgte ikke med min telefon. Er det noen av dere andre som har fått den med i salgspakken? Ifølge Nokia sine produktsider om 6280 følger den ikke med.
Lenke til kommentar
Noen som har noen erfaring med synking av kontakter og kalender?Bruker PC-suite til kontakter men der skrives det ca 0 kontakter før synken avbrytes....
Jeppz, det har jeg. Tok en sikkerhetskopi av min gamle Nokia 3200, for å få med meg kontaktene og kalendernotatene mine. Brukte Nokia PC Suite til å overføre dette til min nye Nokia 6280. Overføringen gikk smertefritt, og både kontaktlisten og kalendernotatene kom med.

 

Men det som viste seg var at mappen Utklipp i galleriet var blitt overskrevet. Den inneholdt da mange undermapper med navn som 01, 03, 07 osv... En annen ting var programmer. Golf-spillet var plutselig nede i en størrelse på 2 kb. Og når jeg sprøver å starte det får jeg en feilmelding.

 

Jeg valgte derfor å levere telefonen inn til nærmeste ClubNokia-verksted slik at de kunne nullstille telefonen og legge inn programvaren på ny. Jeg leverte telefonen inn på mandag, og håper jeg får den tilbake på torsdag. Denne gangen kommer jeg til å kopiere kontaktlisten over via SIM-kortet og skrive inn kalendernotatene manuelt.

 

Salgspakken til 6280 rommer en del ekstra tilbehør, noe mange brukere nok vil sette pris på. I tillegg til standardutstyr som lader og manual, får du med et stereo-hodesett, CD med synkroniseringsprogramvare, datakabel samt en overgang fra Nokias gamle laderstandard til den nye som 6280 bruker.
Ladeadapteren fulgte ikke med min telefon. Er det noen av dere andre som har fått den med i salgspakken? Ifølge Nokia sine produktsider om 6280 følger den ikke med.

5796990[/snapback]

 

 

Ladekabelen jeg fikk med trenger ikke noen adapter. Den er riktig til tlf. Tynnere og passer til blåtann også.

Lenke til kommentar
Ladekabelen jeg fikk med trenger ikke noen adapter. Den er riktig til tlf. Tynnere og passer til blåtann også.
Det fulgte jo selfølgelig med en lader som passet til telefonen. Begynte bare å lure på om esken min manglet overgangen. Men jeg ser nå på produktsiden til Nokia 6270. Ser at ladeadapteren følger med 6270 og ikke 6280. Regner med at Amobil bare har gjort en feil. Sikker bare brukt copy-paste fra testen av 6270 eller noe...
Lenke til kommentar
Ladekabelen jeg fikk med trenger ikke noen adapter. Den er riktig til tlf. Tynnere og passer til blåtann også.
Det fulgte jo selfølgelig med en lader som passet til telefonen. Begynte bare å lure på om esken min manglet overgangen. Men jeg ser nå på produktsiden til Nokia 6270. Ser at ladeadapteren følger med 6270 og ikke 6280. Regner med at Amobil bare har gjort en feil. Sikker bare brukt copy-paste fra testen av 6270 eller noe...

5797082[/snapback]

 

 

Det var bra det da. Men i "minneboksen" så er det en tom plass, det er vel til et reserve minne regner jeg med, eller fulgte det med konverter til kortleser ?

Du har vel ikke et svar på denne her vel ?? Ang minne. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=554417&hl=

 

Tenger minne men er ikke kjent med disse brikkene :(

 

poppo

Lenke til kommentar

Da sitter jeg her med eksemplar nr 2 av 6280.

Opplevde at den forrige mistet nett 6-7 ganger uten å finne det igjen i løpet av gårsdagen, i tillegg til å restarte seg selv 3 ganger ved avspilling av mp3. :no: Hadde ikke formatert minnekortet før jeg installerte det, tok det bare rett ut fra 6270ien og innstallerte det i 6280en, så det kan vel være en forklaring.

 

Siba var heldigvis SVÆRT forståelsesfulle, jeg rakk bare å si at jeg hadde kjøpt telefonen på mandag kveld og hadde dekningsproblemer før ekspeditøren automatisk spurte meg om jeg ville ha ny telefon :thumbup: DA snakker vi SERVICE! Han kunne fortelle at de hadde sendt tilbake mange av telefonene de hadde fått levert i første forsendelse fra Nokia. Fikk velge mellom 4 stk!!!hehe.. :dribble: fra en ny leveranse de hadde fått i går. Fant en med lite slark ja! :cool:

 

Men.. etter å ha formatert minnekortet, lagt inn 600 MB musikk og bilder på telefonen igjen, lastet ned wap/mmskonfig, endret alt av innstillinger til slik jeg vil ha det opplevde jeg ¤§ meg å miste nett igjen på vei til jobb i dag.

Tror simkortet mitt (sense/chess/netcom) er ca 2 år gammelt, vet noen om dette kan være årsaken til problemet??

Skal få testet med reservesimkortet (Telenor) senere i dag. Nekter å tro at jeg skal ha så uflaks at jeg klarer å finne 2 telefoner med dekningsproblemer når resten av dere her inne ikke har dette problemet :hmm:

 

MEN... problemer til tross: Telefonen er KONGE!!! :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...