Gå til innhold

Modding av kabinett *brainstorming!*


Anbefalte innlegg

Hie,

jeg har da tenkt å modde på et gammelt (chieftech?) kabinett jeg har ståendes, ser helt forferdelig ut der det står... :p (Har ikke bilde, fant ikke på nettet, men kanskje jeg kan fikse et bilde senere ell i løpet av uka.)

 

Det jeg har tenkt å gjøre er å skjære ut hull i siden til sota plexi, viftehull i topp(120), front(120), plexi?(120), bak (80) og kanskje bunn(120)

Skal lakke hele kabinettet i svart, lage ny front i en eller annen form for treplate...

 

Skal bestille fra nettet:

 

@Microplex.no:

*Sunbeam Kald Katode, UV/Blacklight (2 stk.)

*Sunbeam Basic Kit

*Kabelstrømpe Chrome, Ø12 L=1500

*Casebadges, "Girl" og "Counter Strike"

*Papst Vifte, 20m3/time, 9dB(A)

*MIST vifte, 16.5 dB(A), Klar plast x 3

*Sunbeam Grill, 3D,”Blade”, 120mm, Chrome x 3(hvis ikke noen andre har forslag til andre kule/billige og kule griller.. :) )

 

@Netshop.no:

*3mm AC Ryan AcrylPanel, Sort

 

Jeg har tenkt å bruke maks 1000 på dete prosjektet, så får se om jeg må kutte ut noe ovenfor å lage det selv... Er min første modd så er ikke så veldig erfaren :)

 

Noen innspill? Tips til forandringer/mer/mindre jeg skal gjøre?

 

Takker for svar :)

 

MVH

-Dj Ovin-

 

EDIT: Skriveleif, er du her? JA! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg liker å ha alt klart når jeg skal gjøre noe jeg :) hehe

Men et lite problen kanskje... Det er at på kabinettet er det hurtigfester til cd/dvd-rom og de stikke rjo utafor kabinettet en del... Da kan jeg ikke bare legge på en treplate.. Noen forslag? Kanskje bare borre hull og sette dem fast inni der? Og syns dere jeg burde ha grønne eller blå sleeves? jeg har grønne fra før på psu(bzerk 500watt)

 

Innspill?

 

-Dj Ovin-

Lenke til kommentar
Og syns dere jeg burde ha grønne eller blå sleeves? jeg har grønne fra før på psu(bzerk 500watt)

 

Innspill?

 

-Dj Ovin-

Rød UV :love:

 

Fordi det er ikke plass til større der  Ellers hadde jeg gått for 120mm for det er billigere og bedre...

Trodde du skulle modde jeg :hmm: Vifte i bånn er tøft.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Og syns dere jeg burde ha grønne eller blå sleeves? jeg har grønne fra før på psu(bzerk 500watt)

 

Innspill?

 

-Dj Ovin-

Rød UV :love:

 

Fordi det er ikke plass til større der  Ellers hadde jeg gått for 120mm for det er billigere og bedre...

Trodde du skulle modde jeg :hmm: Vifte i bånn er tøft.

Selvfølgelig skal jeg modde, men hvis jeg skulle ha 120mmm der måtte jeg bygd på kabinettet, en liten boks utapå og det vil jeg ikke.. :p Er ikke plass... Veggen og I/O panelet ligger tett

Lenke til kommentar
ta vinkel sliper eller dremel og sjer noen avlange kutt p åsiden så du kan sette på skruer i stedet for hurtig festene

Tenkte på det og, trur det blir det.. Må bare få tak i en dremel eller vinkelsliper, trur vi har spiler men ikke dremel.. Skal seo m jeg ikke får pussa litt og gjort div. i morra som en start... Får ikke gjort så mye mer før vi begynner på skolen med prosjektet....

Kan hende jeg gjør litt på egen hånd og da men, da blir det ikke bilder..

Lenke til kommentar
Prosjekt i 10 ende du skal til med?..Har samme plan selv, skriver og noterer hjemme så blekket fyker.. :p poster bra for å følge med =)

 

 

Lykke til :)

ja det er det jeg driver med je gog :yes:

Er visst en hel haug andre(5 stk. elns) sm skal gjøre akkurat det samme som meg da :p

Hehe, men har lagetr en worklogg av prosjektet, som sagt kommer den ikkke til å bli gjort så mye med på en stund, beynner på prosjekt etter høstferien, men jeg driver å pusser og lage rhull i det nå :)

 

Link til tråd: HER

 

-Dj Ovin-

Lenke til kommentar
UV-katoder pleier å suge hest. Blå er mye bedre, får faktisk bedre "uv-effekt" på kabelstrømpene mine med de.

 

Blade-grillene er tøffe, har to 80mm av de i front. Stilrene saker. :)

Du sier det? :hmm: kanskje jeg skal ta en av hver da...? er litt skeptisk til lyset da, kan kanskje bli litt mye, skal ikke ha en stor lyskilde akkurat... :p Men vifter skal haes lys i kanskje....

 

-Dj Ovin-

Lenke til kommentar
UV-katoder pleier å suge hest. Blå er mye bedre, får faktisk bedre "uv-effekt" på kabelstrømpene mine med de.

 

Blade-grillene er tøffe, har to 80mm av de i front. Stilrene saker. :)

Du sier det? :hmm: kanskje jeg skal ta en av hver da...? er litt skeptisk til lyset da, kan kanskje bli litt mye, skal ikke ha en stor lyskilde akkurat... :p Men vifter skal haes lys i kanskje....

 

-Dj Ovin-

Ikke hør på han! :p

 

UV-katodene mine lyser som sola! Blå blir jo bare lyseblå og stygt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...