Gå til innhold

pc`n er blitt treig


olsen_1

Anbefalte innlegg

hei! har fått sånn treig maskin. programmene tar en evighet å laste. har kjørt over med 3 antispyware, og byttet virusprogram men alt er helt clean. har også kjørt registercleanere, vanlige cleaner programmer osv.

har satt opp maskinen etter en manual for raskere maskin som jeg fant her, samt at jeg har installert xp for ikke så lenge siden.

har imidlertid hatt maskinen ganske varm etpar ganger, og mener å ha lest en plass at ved sterk varme på hovedkortet går det inn i en slags modus for å redusere faren eller noe, noe som gjør maskinen treigere. har ikke peiling, men fulgte en slags bruksanvisning fra formumet for å få raskere maskin, den ble veldig rask, delte harddisken i fire og la system på en, programmer på en, diverse på en og midlertidige filer på en. den ble veldig rask. men jeg har brukt noen programmer som har gjort maskinen veldig varm, og nå er den blitt som sirup, selv etter at jeg har lagt inn windows på nytt. :cry:

noen som vet hva jeg kan gjøre for å få den nomal igjen?

treig maskin er noe drit

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Skulle ikke forundre meg om at det er kombinasjonen lite RAM og Norton inne i bildet her.

Gi oss litt specs på maskinen, da ser vi fort om det er hardware eller somftware-feil.

 

Maskinene på skolen er AMD(ett eller anna) 1,4GHz med 256MB RAM, de er virkelig treige,selv i forhold til den dårlige maskinen vi har her hos meg (Intell Pentium 2 på 400MHz og 256MB RAM)

 

Enkelte ganger er det nesten umulig å forklare hvorfor noe er treigt uten å selv sitte ved maskinen og være utdannet dataingeniør...

Lenke til kommentar
Skulle ikke forundre meg om at det er kombinasjonen lite RAM og Norton inne i bildet her.

Gi oss litt specs på maskinen, da ser vi fort om det er hardware eller somftware-feil.

 

Maskinene på skolen er AMD(ett eller anna) 1,4GHz med 256MB RAM, de er virkelig treige,selv i forhold til den dårlige maskinen vi har her hos meg (Intell Pentium 2 på 400MHz og 256MB RAM)

 

Enkelte ganger er det nesten umulig å forklare hvorfor noe er treigt uten å selv sitte ved maskinen og være utdannet dataingeniør...

5502341[/snapback]

 

Det med norton har jeg allerede skrevet opp, men det er det jeg tror også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...