Gå til innhold

Printe opp t- shirts?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du bare skal ha en trenger du ikke bestille. Da skriver du bare ut teksten på din vanlige printer og går til en butikk som driver med sånt, så får du den mens du venter. Det går også an å kjøpe slike "transfer"-ark hos Binders og lignende steder, skrive ut på dem og stryke dem på selv.

 

Om du skal ha mange kan det lønne seg å bestille et sted. Merk at skal det være billig i små antall må det være på hvite T-skjorter, da du ikke får hvitt trykk med disse metodene. Evt. hvis du bare skal ha sort tekst går det bra på andre lyse farger.

 

Å trykke på mørke eller fargede T-skjorter er mye dyrere. Har ikke noen gode linker for hånden, men det har sikkert noen andre.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Skal du bare ha en eller to kan du lage eget motiv, laste opp til cafepress eller zazzle og bestille. På cafepress lager du en egen gratis webshop der du kan få trykket opp motivet ditt på diverse varer. Zazzle har jeg ikke prøvd, så jeg er litt usikker på hvordan de gjør det. Men ingen av de koster noe utover varen du bestiller, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Har en del motiver jeg kunne tenke meg og lage diverse tsjorter til meg selv av, og en del av motivene er copyrightet. Hvordan går dette? (PS: Ikke "masseproduksjon" det er snakk om, bare en(for hvert motiv)..)

 

Forøvrig så bor jeg ganske langt i fra Oslo, så Blitz blir litt langt for meg, næreste by er Haugesund, men vet ikke om noen lignende butikker der. Så da er det vel Cafepress jeg må belage meg på, noen som har erfaringer med denne nettbutikken?

 

EDIT: Hva har best kvalitet av zazzle og cafepress?

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

La oss ta en sitasjon, jeg liker [sett inn band/artist her](let's take for eksampel Björk). Jeg har mange musikk t-sjorter og liker å vise favorittbandene mine på denne måten, men dessverre har ikke Björk noen tsjorter. Jeg finner et bilde på internett som jeg synes er perfekt som motiv til tsjorte.

 

Kort sagt: Jeg vil dette fordi jeg vil ha tsjorter med logoer til favorittband/artistene mine :p

Lenke til kommentar

hei!

 

Jeg har en kompis som har foliskriver og folieskjærer til utrolig mange tusen kroner, han lager t-shorter med eget trykk på, meget pene!

 

Kan høre med han om han vil ta noen bestillinger med dere, men det kan sikkert ta litt tid, men de han lager er av skikkelig bra kvalitet! Han skal etterhvert starte webshop med dette også.

Lenke til kommentar
La oss ta en sitasjon, jeg liker [sett inn band/artist her](let's take for eksampel Björk). Jeg har mange musikk t-sjorter og liker å vise favorittbandene mine på denne måten, men dessverre har ikke Björk noen tsjorter. Jeg finner et bilde på internett som jeg synes er perfekt som motiv til tsjorte.

I så fall må du i utgangspunktet ta kontakt med vedkommende som har tatt/eier rettighetene til bildet for å få tillatelse til å gjøre det. Jeg vet ikke spesifikt hva åndsverksloven sier hvis du bare trykker opp én t-skjorte til deg selv, men uansett er det vel like greit å spørre? Man bruker ikke mange kaloriene på det, og din samvittighet vil være ren.

Lenke til kommentar
Har en del motiver jeg kunne tenke meg og lage diverse tsjorter til meg selv av, og en del av motivene er copyrightet. Hvordan går dette? (PS: Ikke "masseproduksjon" det er snakk om, bare en(for hvert motiv)..)

Slik jeg har forstått det er det lovlig å lage en kopi til personlig bruk på lik linje med musikk, film og slikt.

 

Når det gjelder å trykke selv har jeg dårlige erfaringer. Hele t-skjorten ble ødelagt, fordi papire satte seg fast. Overlat jobben til proffene sier nå jeg.

 

Edit: er litt usikker om det er lov å gå med den i offentlighet, da dette kan kalles offentlig fremvisning :whistle:

Endret av premium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...