Gå til innhold

Bilde på TVen blir grått og dårlig


lalleh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Når jeg skal koble den stasjonære PCen min (Geforce 6600GT) til tven får jeg fram bilde, men det blir uten farger og i veldig dårlig kvaltiet. Det samme er når jeg kobler til den bærbare maskinen (Radeon 9700 Mobile), blir fareløst og dårlig kvalitet.

 

Hvorfor blir det sånn, og hvordan kan jeg evt fikse det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en tv bør vel strengt tatt ikke ha mer enn 800x600 oppløsning, ellers blir bokstavene vel små ;)

 

at du kun får sort hvitt kan komme av 2 ting: at pc'en sender ut ntsc signaler men tven din ikke har støtte for det, eller at pc'en sender ut s-vhs signaler, mens tven er satt på kompositt signaler. hvilken tv er det du har? merke, størrelse og gjerne alder :)

 

MrM

Lenke til kommentar

hei,

har samme problem. har ett eldre tv(la oss si 10 år for å ta forsiktig i) problemet er kun gjeldende når jeg bruker svideo kabel, kjører jeg det gjennom sånn vanlig rund sak og inn i den gule dingsen på scart kontakten blir bildet fargelagt, men uklart(hehe, dings og sak:D).

 

har prøvd å forandre format pc'n sender, uten hell.. forslag?

 

(tv`n er av merke luxor)

 

Musa

Lenke til kommentar

Den ene TVen jeg har testa på et en Philips TV, er vel et år gammel eller noe sånt. Andre TVen er en nesten ny Samsung TV, men fungerer like dårlig der.

 

Bruker S-video ut fra PCene, som konverteres til sånn gul sak jeg kjører inn i video-inn inngangen på TVene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...