Gå til innhold

Olympus sin nye ultrazoom - en bommert?


Anbefalte innlegg

Er det noen som klarer å la seg begeistre av det nye Olympus SP-500UZ?

 

6m er tynet ut av en 1/2.5" CCD og ingen form for stabilisering.

 

Dette tror jeg kan bli vanskelig å selge.

Hvem vil velge dette fremfor f.eks H1 eller S2?

 

Artig å høre om det er noen som ser lyspunkter i lanseringen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ble litt skuffet jeg også. Har i noen tid hørt at Olympus skulle komme med en ny UZ

men denne modellen var lavere spesifisert enn den informasjonen jeg satt med.

Jeg hadde ventet bla bildestabilisator, og en 12X zoom med start i en bedre vidvinkel enn 38 mm. Videre hadde jeg og ventet meg en blitzsko og et metallhus.

Positivt er mulighet for RAW og at AA batteriene er tilbake, i min verden er properitære batterier lite brukervennlig.

Optikken er sannsynligvis helt i topp som vanlig, og så vil tiden vise hvor kjapt kameraet er i praksis.

 

Mulig vi ser ytterligere en toppmodell om ikke lenge?

Endret av EspenE
Lenke til kommentar

Jeg melder meg inn i køen av de skuffede. Jeg har også ventet i spenning på hørtkolleksjonen deres, da forrige familie (C-760/765/770) vel ikke var stor annet enn krymping og kosmetikk i forhold til C-740/750-familien. De økte ikke en gang oppløsningen på den familien, da 740 og 760 var 3MP, 750 og 765/770 var 4 MP. Jeg forventet derfor en skikkelig oppgradering denne gangen. Så jeg synes derfor mitt gamle og svært gode C-750 fortsatt holder mål. Jeg har attpåtil blitssko på mitt, det var borte på såvel 765 som det nye C-500. En økning fra 4 til 6 MP er iallfall ikke nok for meg, når spec'en ellers later til å være temmelig lik. 38-380 i 4 generasjoner vitner om litt lite innovasjonsevner. 380mm er utrolig fint, men de 38 i andre enden er jeg helt enig med dere i at blir noe snaut av og til, spesielt inne. Ny innpakning, attpåtil betydelig mer klumpete, er heller intet slående salgsargument for meg. Jeg synes fortsatt 750'n min er meget pen.

 

Så dette virker som et realt bomskudd fra japsene. Da er det fortsatt bare å vente på koreanerne og test av Samsung Pro815.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...