Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Modem fra Telenor:(


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hadt problemer med modemenet jeg har fått fra telenor siden jeg fikk Online ADSL for noen år siden. Har et speedtouch router/modem fra telenor adsl nå.

 

Problemet er at modemene jeg har fått fra telenor restarter seg hele tiden. Det er forferdelig plagsomt. Og de har en tendens til å gå veldig varm hele tiden.

 

I det modemet jeg har no er det kombinert router og modem. Noen som har noen forslag til ei pakke med router og modem eller router og modem i ett som er stabil og holder seg kjølig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv et selvstendig modem fra Telenor som heter Speed Touch Home,Alcatel.

Har brukt det i 3 år uten noe problemer, helt til Telenor oppgraderte hastighetene, så sendte de en Telavie montør bort til oss for å fikse noe, men nå går det bra igjen.

Endret av chakl
Lenke til kommentar
Jeg har alltid hadt problemer med modemenet jeg har fått fra telenor siden jeg fikk Online ADSL for noen år siden. Har et speedtouch router/modem fra telenor adsl nå.

 

Problemet er at modemene jeg har fått fra telenor restarter seg hele tiden. Det er forferdelig plagsomt. Og de har en tendens til å gå veldig varm hele tiden.

 

I det modemet jeg har no er det kombinert router og modem. Noen som har noen forslag til ei pakke med router og modem eller router og modem i ett som er stabil og holder seg kjølig?

Ja, ring dem på 05000.

bare 39 øre per minutt.

Gratis frakt/montør.....

Lenke til kommentar
modemet er ikke tildekket og det står i et rom der det er normal temperatur. problemet er at jeg har fått 3 nye modem og alle har restarta seg etter ei stund. har ringt telenor flere ganger og fått nytt modem men det er alltid det samme problemet.

 

takk for tipsene

Siden dette skjer selv med nye modem, så er det noe som kan tyde på at det er forhold hjemme hos deg som påvirker dem.

 

Har dette startet med en gang selv med nye modem, eller er det noe som kommer etter litt tid?

 

Kan være ustabil strøm inn til huset, eller forstyrrelser på selve telefonlinjen som påvirker og.

 

Ville prøvd å ha modemet kobla til i en annen strømkurs i huset, evt med og uten tilkobling til telefonlinjen, for å se om det restarter seg. Hvis du kan se på modemet at det gjør det da.

Lenke til kommentar

Har Bluecom som isp,de brukte Speedtouch modem.Var i kontakt med dem da jeg hadde litt problemer med linja mi.De spurte hvilket modem jeg hadde,da hadde jeg speedtouch.De ville da bytte modemet mitt,da de har hatt mye problemer med de.Fikk nytt,men det viste seg ikke å være modemet mitt som gjorde det.

Lenke til kommentar

Dårlige modem er vist ganske vanlig problem... De skal sende nytt og du skal sende det gamle i retur, ihvertfall sånn det har fungert i alle tilfellene jeg har vært borti og hørt om.

 

Eneste modemet jeg har vært 100% fornøyd med var et jeg fikk med Catch ADSL pakken "TopCom Xplorer 871b" Det har ikke funnet på noe tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...