Gå til innhold

K750, D500, eller e730, hvilken bør jeg velge?

HenKje

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal ha meg ny mobil nå og vil ha en av de mobilene som er nevnt over, hvilken gir mest for pengene?

Jeg skal bruke den mest til mld, ringe, spille og også ta noen bilder og høre litt på musikk.

er den noen som har noen erfaring med noen av dissse? gode eller dårlige

Endret av HenKje
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av dem du listet opp ville jeg uten tvil valgt K750i.

Jeg ville aller helst valgt 6630 / 6680, eller vente til N70 kommer, ettersom det er Symbian mobiler, som er utrolig gode, synes nå jeg=)

Skrevet

Kjøp K750i.

Hvorfor?

Fordi den har

- et veldig bra kamera(2 mpx, Auto focus). :yes:

- god spille grafikk(kule spill følger med) :thumbup:

- klar og god tale når du ringer :cool:

- god lyd i høytaleren på mobilen :D

- enkel play/stop knapp på siden :thumbup:

- kan ta mange musikk formater(E730 støtter ikke M4A) :yes:

- du kan gjøre ganske mye med tlf: nye programmer, flytte på filer osv. :D

- raskt og enkelt å skrive sms (tlf reaskjonen er rask)

- FM radio, usb kobling(til pc) og mp3 spiller har ikke D500.

- mange irriterende lyder på samsung sine tlf. :thumbdown:

- samsung sine tlf er ikke like kombitable med andre tlf. som K750i

- E730 har ikke memory card, ikke IrDA. :thumbdown:

- veldig dårlig batteri kapasitet på E730(kompis av meg må lade den hele tiden). :thumbdown:

Noe jeg har glemt? Rettelser?

Skrevet

Jeg vil nok også anta at 750 er det beste kjøpet, men hvorfor ikke w800i?

Den får du for rett over 35 hundrelapper.

Jeg har selv D500, men det er pga designet og brukervennligheten som jeg synes overgår SE. (Ja, min tre forrige var SE) Er veldig godt fornøyd med Samsung, men jeg tror jeg hadde valgt w800i hvis jeg skulle svidd av rundt 4 høvdinger på nytt.

Skrevet

Han spør om hvilken som gir mest for pengene, og det er ikke nødvendigvis den beste og dyreste :)

K750i er som nevnt et sikkert valg, og en grei mobil for de fleste. Om du ikke trenger så bra kamera er også D500 og E730 sterke kandidater, som spesifikasjonsmessig er på samme nivå om man ser bort ifra mangel på minnekort og 2 mp kamera.

Alt i alt gir nok K750i mest for pengene, men det er ikke sikkert du har behov for alle dens funksjoner.

Skrevet (endret)

Enig. Jeg er topp fornøyd med min D500, jeg har i min fartstid på mobilfronten hatt 12 forskjellige, og D500'en er den som jeg er helhetlig best fornøyd med. God å ringe med, grei på SMS, utrolig kjapp og responsiv, flott skjerm, god batterikapasitet (helt utrolig hvordan den holder ut hvis du ringer når den er så godt som tom, slår seg ikke av før du legger på)

Men for å komme til saken, er du ute etter det siste stasjet i en grei innpakning velg k750i. Vil du ha litt bedre kvalitet velger du samsung.

Men igjen, hvis du først skal opp i prisen til en k750 så hadde jeg lagt den siste labben på bordet og tatt en w800i.

Endret av cybervision_
Skrevet (endret)

Heller litt mot k750, selv om jeg synes e730 ser finere ut og jeg kanskje ikke vil bruke kamera aså alt for mye... for har en SE nå er storfornøyd med den.

Endret av HenKje
Skrevet

E730 pga kvaliteten! Jeg har nå K750i og har tidligere hatt D500. Ingen tvil om hvilken telefon jeg var mest fornøyd med og Samsung kan anbefales på det sterkeste selv om det er noen irriterende momenter med telefonene. ;)

Samsung E730 er fin og se på, solid utførelse og fungerer bra! :thumbup:

Skrevet

Jeg har prøvd alle tre, men K750i er den jeg er best fornøyd med, den scorer mye bedre på følgende punkter:

- Kamera

- Menyer

- Brukervennlighet

- Minnekort

- Bedre lyd i mp3-spilleren

- Er ikke klapp eller slide

Skrevet (endret)

Men har ikke samsung fortsatt "feil" i sms? Da mener jeg ting som ikke stor bokstav etter punktum, og at ordboken er alltid på når man åpner en melding. I tillegg har de en vane å ha skrivefeil i menyene. Så vidt jeg vet var dette fikset i E720, men E730 og D500 har disse feilene. Småpirk for noen, irriterende for andre. Jeg er i siste kategori.

EDIT: Fant kilden i denne tråden.

E720 skriver automatisk stor bokstav etter punktum. Noe e730 IKKE gjør..

Forstå det den som vil..

Endret av Shhhh
Skrevet
Hvordan er batterikapasiteten på telefoenene, hvem varer lengst?

Er det noen bra spill på Samsungen?

Batterikapasiteten er vel 9 timer under samtale på K750i'en og et par timer lavere hos Samsung'en.

Skrevet

shhhh:

Småfeil? Med det mener du kanskje ting du ikke er vant med fra din Nokia-telefon?

Da mener jeg ting som ikke stor bokstav etter punktum,

Endret. Nå er det stor bokstaver etter punktum på de fleste nyere Samsung-telefoner. Rart at ikke E730 har det. Dette skal jeg prøve ut så fort som mulig.

og at ordboken er alltid på når man åpner en melding.

Endret. Eldgamle Samsung-telefoner hadde dette.

I tillegg har de en vane å ha skrivefeil i menyene. Så vidt jeg vet var dette fikset i E720, men E730 og D500 har disse feilene.

Man finner skrivefeiler i menyen også i de modellene du nevner her.

Samsung er Samsung. Sony Ericsson og Nokia er ikke fasiter på hvordan en mobiltelefon skal være.

Selv er jeg vel personlig fan av mer avanserte operativsystemer og grensesnitt, som Symbian Series 60. Men for det meste bruker jeg en Samsung-telefon fordi jeg opplever Samsung-telefoner som fysisk solide telefoner som bare varer og varer.

K750i er også en super telefon, som er helt overlegen når det gjelder kamera-delen. Kvalitetsmessig er likevel Samsung E730 ubeskrivelig. Minnekort eller ikke.

Skrevet

Cesium_e:

Småfeil? Med det mener du kanskje ting du ikke er vant med fra din Nokia-telefon?
Jeg har dessverre ingen nokia telefon men derimot en Sx1

Endret. Nå er det stor bokstaver etter punktum på de fleste nyere Samsung-telefoner. Rart at ikke E730 har det. Dette skal jeg prøve ut så fort som mulig.
På de fleste nyere? Nå tror jeg du er ute på sykkeltur. Hva regner du som nyere?

Endret. Eldgamle Samsung-telefoner hadde dette.
og hva regner du som eldgammel? Hva med E700?

Samsung er Samsung. Sony Ericsson og Nokia er ikke fasiter på hvordan en mobiltelefon skal være.
Det har jeg aldri sagt. SE og Nokia er ikke mine favoritter, dog jeg har hatt mange telefoner fra begge produsenter. Angående fasiter på mobiltelefoner, har dette med subjektive meninger og holdninger å gjøre og dermed finnes det ingen fasit.

Men for det meste bruker jeg en Samsung-telefon fordi jeg opplever Samsung-telefoner som fysisk solide telefoner som bare varer og varer.

Det er også tydelig at du forsvarer samsung i denne tråden pga ditt personlige forhold til merket. Jeg skal ærlig innrømme at ikke liker samsung pga mine erfaringer med V400 som ikke "varer og varer". Jeg mener også at samsung har et mer leketøysaktig preg som skal gjenspeile seg i brukergruppen som de fleste samsung telefonene i norge retter seg mot.

Skrevet

Eldre Samsung-telefoner hadde forresten også dette med å pipe hvert femte (?) minutt etter en melding hadde blitt mottatt, bare for å trekke enda en sak folk flest likte dårlig med eldre Samsung-telefoner. Dette har også endret seg.

Grunnen til at jeg forsvarer Samsung her er at jeg synes det du sier høres helt urimelig ut. Du lever jo i fortiden. Trådstarter trenger hjelp til å velge en telefon, og da er det ingen vits å dra frem menysystemene til en E700. Denne skal han forhåpentligvis ikke kjøpe i år 2005.

Jeg synes rett og slett du tar dette med Samsung-menyene over stokk og stein. Jeg har ingen grunn til å forsvare Samsung, men brukervennligheten synes jeg er langt bedre enn slik det beskrives i denne tråden. Selv om jeg personlig liker mange av de øvrige merkene bedre på dette området.

En Samsung E700 har nok ikke dette med stor bokstav etter punktum, og ja jeg regner den som eldgammel. Såvidt jeg vet har ikke D500 heller dette, selv om ikke akkurat den er gammel. E720 og Z107 har iallefall automatisk stor bokstav etter punktum. Om det er en fordel eller ulempe får bli opp til hver enkelt å vurdere. Jeg liker for eksempel ikke at Microsoft Word har automatisk stor bokstav etter punktum, og for meg er det en vane å bruke shift på et tastatur.

Når det gjelder dette med fasit, høres det for meg ut som du synes de merkene du liker best er fasitsvaret på en god meny. Rett og slett fordi du kaller alt som er forskjellig fra det du er vant med for "feil". Skyt meg hvis jeg feiltolker, men skyt deg selv etterpå - du kalte nemlig slike ting for "feil". Du vet hva "feil" betyr?

Ja, jeg liker kvaliteten på Samsung-telefoner. Min S100 har vært borti det meste, og landet faktisk en gang på en stor stein etter jeg kastet den så langt jeg klarte i 45 graders vinkel. Jeg måtte til slutt gi meg, og kjøpe en ny telefon uten at min S100 ble ødelagt. Nå for tiden bruker jeg en Samsung Z107. Den virker også svært solid, og har allerede tålt mye mer enn mange av mine tidligere telefoner fra andre produsenter. Så ja, jeg har gode erfaringer når det gjelder Samsungs kvalitet. Når det kommer til menysystemer blir det en helt annen sak, selv om det for meg er en tilvenningssak

Skrevet

679 nærmer seg, det er da jeg kan fornye abonomentet mitt, i dag var jeg i en butikk i byen, og må si at e730 ser mye finere/stiligere en k750..

Skrevet

Lykke til med valget. Jeg skal i hvertfall ikke trekke denne tråden mer OT. Sorry HenKje :) Det kan være lurt å spørre i butikken om å få teste telefonene og sammenlikne dem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...