Howard Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Tyan har lansert et hovedkort basert på Intels E7230 "Mukilteo"-brikkesett. Kortet rettes spesielt mot bruk i rackmontérbare servere i 1U-format. Les mer
jornt Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Etter en kjapp titt, lurer jeg litt på om denne setningen stemmer: "Kortet rettes spesielt mot bruk i rackmontérbare servere i 1U-format." Synes det er litt merkelig at kortet har to PCI express-porter, og fire PCI-porter, samt vertikale og ikke skrå minneslots når kortet er ment for 1U-servere? Jeg bare lurer..
hce Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 (endret) Nå har det faktisk kommet 1GB RAM-moduler som kan stå vertikalt i 1U uten å stange i taket. Synes både spesifikasjonene og layout så herlig ut. Skulle gjerne hatt en slik maskin med en Pentium D 830. Edit: Tyan har også hatt for vane å lage to utgave av slike hovedkort, der ene modellen koster noen hundrelapper mer og har vinklede RAM-slotter. Endret 29. august 2005 av hce
JohndoeMAKT Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Ganske imponerende liten den aluflisa som står på NB. Og Volari brikken ser jeg ikke i det hele tatt, så den kjører trolig 100% passivt. Bra gjort når du sammenligner med f.eks nForce4 Ultra hvor jeg fant ut at Zalman NB01 ikke var nok passivt i sommer.
Åsmund@ATi Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Dette kan være en løsning for rack-server'n min, men den skal jo skiftes ut med opratron. Men vi får se
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå