Gå til innhold

Hva er den beste Ultraportable PC'en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå fikk meg til å sikle Expertgutt.. den 3004WTMi'n så heftig ut.

(Bortsett fra skjermkort vel og merke, da kan man være glad at man har 8104WLMi)

 

har personlig testet 3002WTMi, mitt inntrykk er kvalitet og stabilitet.

Chassis er laget bra, den er lett, har stor batterikapasitet og er fleksibel så vel som kraftig.

 

Ultraportabel for life... Hadde Travelmate 352XHi inntil jula 2004.. MEGET fornøyd.

Lenke til kommentar
Ja må si at 3004WTMi er midt i blinken...det eneste jeg er spent på er støy og varme. Skal bruke pcen i studiesammenheng og vet hvordan det er når personen på leseplassen ved siden av fyrer opp avtrekksvifta.

Jeg er ute etter en støysvak student-ultraportabel selv. Si ifra her på tråden hvordan 3004WTMi er på støy/varme når du får den (om du bestemmer deg for den). Det vil være interessant lesning.

 

Jeg ser at den billigste W5A som selges på komplett.no har 4200 rpm harddisk. For Acer 30xxWTMi (psdata) er det ikke oppgitt. Er dette vanlig med bare 4200 rpm på ultraportable.

 

Ellers liker jeg ikke helt at W5A som selges på komplett leveres med kun 400 MHz DDR II (PC2-3200) mens CPUen er Pentium M med 533 MHz FSB. Burde ikke RAM og FSB kjørt synkront (dvs begge deler enten 400 eller 533 MHz), eller er det bare jeg som er kravstor? Hvor mye har dette å si?

 

Jeg må si at Acer 3002WTMi virker interessant, prisen er kanskje litt høy når man sammenligner med Asus-maskinens ekstrabatteri og bæreveske som er inkludert i prisen.

 

Har noen flere tips til lette maskiner, helst med ekstern optisk enhet, som ikke er blitt nevnt?

Lenke til kommentar

Jeg har funnet en brukertest på notebookforums der det også linkes til flere andre tester og video av 3000WTMi. Syntes ingen svarte helt på det med støy men...

 

Jeg må si at Acer 3002WTMi virker interessant, prisen er kanskje litt høy når man sammenligner med Asus-maskinens ekstrabatteri og bæreveske som er inkludert i prisen.

 

Psdata koster Asus W5A med PM 750, 60gb og 512mb ram per i dag 15970.- mens Acer TM 3002WTMi med PM740, 80gb og 512 koster 14620.-

Forskjellen i prosessorhastighet legger du vel sjeldent merke til, og en tilsvarende veske koster vel sjeldent mer enn 1000.- ? :hmm: Aceren leveres også med to batterier forresten... ett på 3 celler og ett på 6. Hiv på en Bluetoothmus og en liten veske så har du fortsatt penger til taxi til og fra postkontoret :thumbup:

 

Hvis man flesker til med 16870.- hos Psdata får man TM 3004WTMi med PM 760, 100gb og 1024 som i mine øyne dverger Kompletts dyreste W5 med PM 750, 60 gb og 512 til hele 17195.- :)

Lenke til kommentar
har personlig testet 3002WTMi, mitt inntrykk er kvalitet og stabilitet.

Chassis er laget bra, den er lett, har stor batterikapasitet og er fleksibel så vel som kraftig.

Åh, det er betryggende. Skal gå til innkjøp av en 3002WTMi.

Har vært på utkikk etter en ultraportabel med 12" skjerm en stund, og det virker som Acer gir mest for pengene.

Lenke til kommentar

Jeg leiter og etter en ultraportabel. Har fra før en stasjonær pc, og en 1557 laptop fra netshop.

 

Det jeg er ute etter er en som er så lett som mulig. Den letteste jeg har funnet er dell sin x1, det er den billigste som er så lett og. Skulle helst komt så langt ned mot 9000, kr som mulig.

 

Andre forslag?? Det er ikke så viktig hvor rask den er bare den er lett og billig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Oki, nå ser jeg at du vil ha det ned mot 9000,- Hvis ikke skulle jeg anbefalt min egen Panasonic R4 -den koster ca. det samme som X1 men veier 0.98 kg og er mye mindre i utstrekning. X1 er, som tidligere påpekt, egentlig en Samsung så du trenger ikke bekymre deg for den sedvanlige Dellkvaliteten.

 

Tror du kan se langt etter noe i nærheten av ultraportabelt til 9000,- dessverre.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...