Gå til innhold

gjøre psu mer stille....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sette en motstand i serie med viften. Tror verdien vil være rundt 50 - 80 Ohm. Dette forutsetter jo at du kan lodde litt.

Men hvor mye du bør senke turtallet og hvor trygt det er, det kan bli vanskelig å gjette. Man kan vel gå ut fra at en slik vifte er beregnet på å trekke ut varme fra kabinettet i tillegg til å kjøle PSU. Siden du har vannkjøling har du mindre varme i kabinettet og dermed burde det være trygt å senke turtallet en del.

Lenke til kommentar
Eg kjøre viftestyring på PSU`en min no, for å få ned viftestøyen..Og det fungere utmerket!Går HEILT stille, og uten at den blir noko særlig varm. Har kjørt den uten "case" rundt seg, for å fysiskt kunne kjenne temp på komponentene..Anbefaler dette! :D

Så.. lur du er. Du er klar over at du kan skade deg selv ganske alvorlig ved å komme borti feil komponent?

Lenke til kommentar

Ja og bare stikke fingerene vilkårlig inn i psuen på denne

måten er ikke helt annbefalt, med mindre du liker å få deg

en liten kjilevink av og tell.

 

Har en gammel chieftec psu selv, modded inn en ekstra 80mm vifte i

den som dreger inn luft som jeg satte på 7volt, samt at jeg klippet av viftestyringen til viften som var der og satte den også på 7volt....

 

Funker som f***. Kjenner på lufta som kommer ut av psuen heller jeg.

Har fått min dose med strøm i meg å det gjør vondt. Har du i tillegg dårlig hjerte så kan den følinga på temp bli det siste du gjør...

Lenke til kommentar
Eg kjøre viftestyring på PSU`en min no, for å få ned viftestøyen..Og det fungere utmerket!Går HEILT stille, og uten at den blir noko særlig varm. Har kjørt den uten "case" rundt seg, for å fysiskt kunne kjenne temp på komponentene..Anbefaler dette! :D

Så.. lur du er. Du er klar over at du kan skade deg selv ganske alvorlig ved å komme borti feil komponent?

hadde jo vert en enkel og lettvin måte og " sprite opp" hverdagen på da ett støt i ny og ne fresher jo opp nervene og kunne jo spandert noen volt på kamerater også nå som det er "grill sesong"

 

 

:!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...