rønning Skrevet 28. august 2005 Skrevet 28. august 2005 Er det noen her som vet om et bra program som automatisk lage Id-tagger på mp3-filene? Det må fungere slik at man velger en mappe med p3-filer, så sjekker programmet opp informasjon på internett og lagrer informasjonen i id-taggene på forhånd takk
rønning Skrevet 28. august 2005 Forfatter Skrevet 28. august 2005 (endret) har prøvd det, men fikk ikke til å auto-tagge mange filer i gangen, bare 1 og 1...kanskje jeg som ikke har funnet frem, men jeg gidder ikke å sjekke opp 10000 filer manuelt.. Men hvis det går an å gjøre dette i mediamonkey vil jeg gjerne vite hvordan det gjøres Endret 28. august 2005 av rønning
Propaganda Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 kan hende du finner svaret i den tråden her http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=448569 eller så kan du jo spørre
iMono Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 Er det noen her som vet om et bra program som automatisk lage Id-tagger på mp3-filene?Det må fungere slik at man velger en mappe med p3-filer, så sjekker programmet opp informasjon på internett og lagrer informasjonen i id-taggene på forhånd takk Kan sikkert vise det med bilder her... Tror jeg skal lage en finfin bildeserie kun for å hvis hvor lett programmet er i bruk! Takk for tipset!
iMono Skrevet 29. august 2005 Skrevet 29. august 2005 (endret) Her skal jeg demonstrere hvordan man får tak i filnavn og tagger. I enkelte tilfeller har man ikke albumnavnet, men jeg hadde det i dette eksempelet: Slik ser det ut når jeg browser etter harddisk. Da får man fram mappene slik som i "Windows Utforsker". Da finner jeg den mappen jeg vil ha, trykker på den og filene vil komme opp. I dette eksempelet er det 26 sanger fra 2 Pac sitt "Greatest Hits"-album. Jeg trykker da ganske enkelt på CTRL + V, og får opp dette vinduet: Her tagger jeg fra Amazon.com. Den liker jeg best siden den representerer de fleste artister som er verdt å høre på. Da kan jeg ganske enkelt huke ut de feltene jeg vil tagge, og hvor jeg eventuelt vil legge "album-arten". Da jeg har gjort det, ser det slik ut: Når jeg har tagget ferdig filene, så trykker jeg på "Auto-organize Files". Da får jeg frem den menyen hvor jeg kan velge hvor filene skal ligge, og hva filnavnet skal bestå av. Genialt! Det som også går an er å gjøre det motsatt (hvis du har mistet id3v-tagen). Da trykker du på "Auto-organize from Filename". Da bruker du en valgt formel. Med litt innsikt skulle dette gå bra! Endret 29. august 2005 av Dell_9200
fettnavn Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Bruker The Godfather til å organisere musikken min. Skal være noen online-funksjoner her og, selv om jeg ikke har brukt dem. Litt komplisert å komme inn i kanskje, men funker veldig bra for meg. Bruker vel egentlig kun de enkleste funksjonene. Anbefaler å teste det. http://users.otenet.gr/~jtcliper/tgf/
iMono Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Si noen funskjoner som IKKE finnes i MediaMonkey og gi meg et bedre brukergrensesnitt, så kan jeg heller tenke på å skifte! Snakk om rotete program...
rønning Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 Men saken er at jeg i tillegg til slike mapper som du viste i eksempelet har mapper med diverse artister med diverse låter fra diverse album.. går det an å søke på en slik mappe?
iMono Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Hvordan har du tenkt å finne slike album på Amazon? Selger de diverse album med diverse artister med diverse sanger der? Saken er at MediaMonkey henter informasjon om et album, IKKE enkelt sanger. Hvordan skal noe program finne informasjon om en enkelt fil? Det må DU klare... Klarer du ikke det, fortjener ikke du å eie den filen!
rønning Skrevet 2. september 2005 Forfatter Skrevet 2. september 2005 Har faktisk et program som heter MusicBrainz...Hvis man har filer med rotete id3 tagger greier det faktisk å finne ganske mange tagger å fikse det..Prøv det så får du se hva jeg mener.
janfredrik Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 lol, windows med apple theme Lol, windows med windows skin, og mediamonkey med apple skin.. :!:
iMono Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 (endret) lol, windows med apple theme Lol, windows med windows skin, og mediamonkey med apple skin.. :!: Hva er så unikt med det? Er det noe jeg ikke er med på eller? *Føle seg dum* Edit: Tror jeg forstod ironien... Endret 2. september 2005 av Dell_9200
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå