Gå til innhold

Vapochill vs. Prometeia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er ikke real life test da. Resulatet kunne kanskje vert litt anneledees og spørs hvor mye man tjener med mere - grader.

 

Prometeria veier 7 KG mer en Vapochill og ta den med på LAN kan bli et problem, Toweret det står i er ikke spesielt vakker (Miditower som er satt oppå en boks ser det ut som), lengre oppstatid og bråker mer en Vapochill 8Under oppstart)

 

Vil man ha rolig minuskjøling kan man sette den vifta på 7 eller 5V på Vapochill (1 ti 2 grader dårligere). Vis du vil ha den enda stillere kan du sette på en Jumper på Kjølenheten slik at den bare kjører på 85% av det den kan. Da har man rolig superkjøling.

 

Jeg har ikke testa Promateia så hvet ikke om man kan gjøre det samme for og få et laft støynivå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-15 04:06, qwerty skrev:


og Bøgge Bakken:


temperaturen kan aldri bli for lav: lavere temperatur = flere MHz


 

Jo, den kan bli for lav. Blir den for lav vil plastik og komponeter spekke og bli ødelagt. Kondens blir et meget stor problem og man må isolere meget godt for å unngå skader på systemet.

 

Lavere temperatur gir ikke alltid mere MHz, det re en fysik grense hva prosessoren klarer. Vis du har 30 grader mindre kan det hende at du bare klarer å skvise ut 20 MHz.

 

Større kompressor, tyngere og da er det ikke einet til å ta med på lan.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Quote:


Den 2002-08-15 14:54, Bøgge Bakken skrev:

Quote:


Den 2002-08-15 04:06, qwerty skrev:


og Bøgge Bakken:


temperaturen kan aldri bli for lav: lavere temperatur = flere MHz


 

Jo, den kan bli for lav. Blir den for lav vil plastik og komponeter spekke og bli ødelagt. Kondens blir et meget stor problem og man må isolere meget godt for å unngå skader på systemet.

 

Lavere temperatur gir ikke alltid mere MHz, det re en fysik grense hva prosessoren klarer. Vis du har 30 grader mindre kan det hende at du bare klarer å skvise ut 20 MHz.

 

Større kompressor, tyngere og da er det ikke einet til å ta med på lan.

 

 

Kan bli for lav?? Det skjønner jeg ikke helt men. Rart at verden over jobber de med spreng for å avkjøle mer og mer(superledere http://www.nrk.no/kanal/nrk1/schrodingers_...tt/1396794.html )

 

Jo kaldere det er jo bedre er det....Det ER bare fakta det. Ikke noe mer å si om det :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Bøgge Bakken skrev (2002-08-15 21:46):

Quote:


Den 2002-08-15 16:57, na_X skrev:

Når det blir 0 Ohm så vil det jo bli kortsluttning da. D.v.s. uendelig med strøm :wink:



 

Når det er null ohm vil det teoretisk ikke gå noen strøm. Dele med 0 går ikke.

 

0ohm i en leder er UMULIG og få.

Akkurat som deltapulser.

 

Det er jo de AMD og Intel prøver.

OG komme så nærme Deltapulsen som mulig.

Men det vil aldri være mulig.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 12:57, Xisto skrev:

Har tenkt å bestille Prometeia, men lurer på om

jeg må betale toll da pakken kommer fra danmark?

Vet at jeg slipper å betale moms så jeg regner med at toll kommer i tilegg.



Tror du må betale noe ekstra i miljøgebyr pga kjøleskap greia i den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...