Gå til innhold

absolutt NO SOUND på pcen min,, pls hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har nettopp fått mg en ny pc.. alle delene fra komplett, satte den i sammen selv.. alt gikk helt fint helt til jeg skulle prøve å spille av musikk. Det var ikke en eneste lyd å få. sjekket så de vanlige noob-feila. f. eks. "demp alle" i volumkontroll. alle disse instillingene var på fullt volum. hmm tenkte jeg. jeg hadde allerede installert driveren til lydkortet.. ( integrert lydkort, creative soundblaster live 24 bits.) hovedkort: MSI k8n SLI platinum edition. jeg sjekket også i enhetsbehandlig og kikket på statusen til lydkortet. Der sto det denne enheten fungerer som den skal.. Senere brukte jeg feilsøkingsverktøy for lyd,lyder og tale. helt til jeg kom til aller siste punkt om at det siste alternativet var at ikke lydkortet eller noe sånt var aktivert i BIOS instillingene.. det sto også at hvis man ikke var kjent med BIOS burde man ikke prøve å stille på noe.. Jeg vet ikke hvordan man kommer til BIOS og vet heller ikke hva jeg skal skrive..

Hvis det er noen som har tips om dette eller vet feilen eller har opplevd lignende vær så snill å svar..

Har nettopp gått opp for meg at en pc uten lyd er et liv uten... ja k0om ishe på ka eg sko skriva der.. whatever..

pls svar!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg har nettopp fått mg en ny pc.. alle delene fra komplett, satte den i sammen selv.. alt gikk helt fint helt til jeg skulle prøve å spille av musikk. Det var ikke en eneste lyd å få. sjekket så de vanlige noob-feila. f. eks. "demp alle" i volumkontroll. alle disse instillingene var på fullt volum. hmm tenkte jeg. jeg hadde allerede installert driveren til lydkortet.. ( integrert lydkort, creative soundblaster live 24 bits.) hovedkort: MSI k8n SLI platinum edition. jeg sjekket også i enhetsbehandlig og kikket på statusen til lydkortet. Der sto det denne enheten fungerer som den skal.. Senere brukte jeg feilsøkingsverktøy for lyd,lyder og tale. helt til jeg kom til aller siste punkt om at det siste alternativet var at ikke lydkortet eller noe sånt var aktivert i BIOS instillingene.. det sto også at hvis man ikke var kjent med BIOS burde man ikke prøve å stille på noe.. Jeg vet ikke hvordan man kommer til BIOS og vet heller ikke hva jeg skal skrive..

Hvis det er noen som har tips om dette eller vet feilen eller har opplevd lignende vær så snill å svar..

Har nettopp gått opp for meg at en pc uten lyd er et liv uten... ja k0om ishe på ka eg sko skriva der.. whatever..

pls svar!!!

Trykke på "del" når man booter får deg som regel in i bios.

Dumt spørsmål, men er du sikker på at devicene for det lydkortet du vil bruke ligger som "deault"?

Nå har jeg bare win på Engelsk, men under control panel har du sound og audio devices, når du går in der og velger audio, så får du oversikt over dem aktivene devicene.

På mitt hk, har jeg disabla onboard lyd på hovedkortet (I bios). Bruker et Augidy2 ZS i steden for.

Skrevet

Trykk DEL tasten under oppstarten......slik at du kommer inn i BIOS.

Står om dette under 3-2 i manualen din.

Under Integrated peripherals finner du:

Onboard CREATIVE AUDIO [ENABLED]

Står det [DISABLED], endrer du dette med + eller -

:cool:

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at OnBoard Lydkort er deaktivert fra frabrikk. Men det finnes vel kansje unntak da.

Men, du har satt i strømmen til høyttalerne sant? Evt. prøvd å bytte inngang på lydkortet? Det hender jeg glemmer sånt noen ganger, selv om jeg ikke regner meg selv som "n00b"

Skrevet
Jeg har aldri opplevd at OnBoard Lydkort er deaktivert fra frabrikk.

Ikke jeg heller.

Du kan jo prøve med å laste ned nyeste driver, og installere den.

Siden det er et integrert SB-kort, så har du vel fått med Creative-programvare? Sjekk innstillingene i Creative Speaker Settings og Creative Surround Mixer.

Skrevet (endret)

Takk for alle svar. skal prøve tipsene deres ut. jeg har allerede lastet ned nyeste driver og har selvfølgelig koblet inn strømmen til høyttalerene, prøvd med hodetelefoner osv. alle utgangene selv om jeg vet at det er den grønne... er fremdeles ikke lyd å få

Endret av pc eier med startproblemer
Skrevet
Trykk DEL tasten under oppstarten......slik at du kommer inn i BIOS.

Står om dette under 3-2 i manualen din.

Under Integrated peripherals finner du:

Onboard CREATIVE AUDIO [ENABLED]

Står det [DISABLED], endrer du dette med + eller -

:cool:

jeg gjorde dette men det var enabled... :no:

jeg fatter ikke hva det kan være...

anybody else???

Skrevet

Kobler du til lyd fremme eller bak på maskinen? Er det fremme må du ta en titt i manualen til hovedkortet ditt, opne kabinettet og se om ledningene til fronten er koblet til skikkelig.

Skrevet
Kobler du til lyd fremme eller bak på maskinen? Er det fremme må du ta en titt i manualen til hovedkortet ditt, opne kabinettet og se om ledningene til fronten er koblet til skikkelig.

Nei, dette er ikke problemet. jeg har selfølgelig prøvd tilkoblingene bak. direkte inn i lydkortet. måtte fjerne ekstrauttaket for å sette inn den utrolig nice strømforsyningen min. hehe. så det er ikke det som er problemet. mn takk for svar anyway. :hmm:

Skrevet
Jeg har aldri opplevd at OnBoard Lydkort er deaktivert fra frabrikk.

Ikke jeg heller.

Du kan jo prøve med å laste ned nyeste driver, og installere den.

Siden det er et integrert SB-kort, så har du vel fått med Creative-programvare? Sjekk innstillingene i Creative Speaker Settings og Creative Surround Mixer.

ok.. JIPPI. cosmo.. TAKK SKAL DU HA. :D det var en liten avkrysningsboks i speaker settings. det var allerede markert. det sto "digital output only" jeg krysset dette alternativet ut igjen og vips. da suste the game med 50 cent ekstremt høyt ut av hodetelefonene mine så tusen takk for tipset cosmo. jeg synes at det ikke burde være med en separat kontroller for lyd til det integrerte lydkortet uansett. det skal jo være synkronisert med hovedkontrolleren for lyd mn mn. takk for alle svar. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...