Gå til innhold

ytelsesproblemer etter oppdatering av skjermdriver

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

jeg spilte gta: SA da det plutselig begynte å hakke noe skikkelig. da jeg avsluttet spillet fikk jeg beskjed om at vpu recover var aktivert. startet spillet flere ganger med samme resultat, så jeg fant ut at det kanskje var lurt å oppdatere skjermdriveren siden jeg ikke hadde oppdatert den på en stund. installerte nyeste driver (catalyst 5.8), og startet maskinen på nytt. da jeg kom inn i windows gikk absolutt alt ekstremt sakte. når jeg høyreklikket på skrivebordet brukte menyen ca 2 sek. på å fade frem. jeg åpnet oppgavebehandlingen, og så at explorer brukte ca 30% av cpu bare på et høyreklikk. ca ett minutt etter oppstart begynner merkelig nok alt å gå i tilnærmet normal fart, men ytelsen i spill er drastisk forverret. spill som før kjørte på 75% av maks innstillinger må nå stilles inn på laveste innstillinger for å kjøre glatt. jeg har prøvd en annen skjermdriver (omega 5.7), uten at det gjorde noen forskjell. jeg kan dessuten ikke skjønne hvordan en dårlig skjermdriver skal kunne hemme windows.

Jeg lurer altså på om noen har hatt lignende problemer, eller har noen gode tips.

jeg har 9600pro, athlon xp3000+ og masse ledig plass på windows-disken

var litt usikker på om dette skulle postes under windows, skjermkort eller noe helt annet, men jeg håper en snill moderator flytter emnet om det er feilpostet.

Endret av kakk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husket du å avinstallere den gamle driveren og restarte Windows før du installerte den nyeste driveren? Hvis ikke vil jeg anbefale deg å gjøre det nå.

Start | Kontrollpanel | Legg til/fjern programmer

Restart

Kjør en register-rens (Catalyst Uninstaller finnes på samme side som driveren du fant)

Restart

Installer nyeste

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...