Gå til innhold

Problem med høyere FPS-tall i CS


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har nylig anskaffet og satt sammen en ny maskin bestående av blandt annet en AMD 64 X2 4400+ på 2.2gHz og 2048KB cache, et MSI NX7800GTX og 2GB Patriot RAM.

 

Problemet mitt er at FPS-tallet i CS er satt til 60 som maks, selv om jeg skriver fps_max 101 i konsollen for eksempel. Hva kommer dette av? Skjermen min støtter en oppdateringsfrekvens på 75Hz maks, som den da står på. Jeg har også slått av vsync.

 

Jeg setter pris på raske tilbakemeldinger. :)

Endret av Blackthorne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å slå av vsync er bare dumt. Mer enn 75 fps får du ikke samme hva det står.

 

Det er mulig at du må tvinge CS til å kjøre på 75 hertz.

 

1. Last ned CoolBits.

2.Høyreklikk på skrivebordet > Properties > Settings > Advanced > GeForce 7800GTX > Refresh rate overrides > Sett 75 hertz på den oppløsninga du kjører CS på. Det er mulig du må "lage" refresh raten selv på Screen Resolutions & Refresh Rates (trykk på Add, resten sier seg selv). Hvis du kjører DVI er det ikke sikkert at det funker uansett, selv får jeg ikke mer enn 60 hz selv om jeg prøver å force til 70.

 

Men kan du med hånda på hjertet si at du faktisk merker forskjell på 60 og 70/75 fps?

Lenke til kommentar
Å slå av vsync er bare dumt. Mer enn 75 fps får du ikke samme hva det står.

 

Det er mulig at du må tvinge CS til å kjøre på 75 hertz.

 

1. Last ned CoolBits.

2.Høyreklikk på skrivebordet > Properties > Settings > Advanced > GeForce 7800GTX > Refresh rate overrides > Sett 75 hertz på den oppløsninga du kjører CS på. Det er mulig du må "lage" refresh raten selv på Screen Resolutions & Refresh Rates (trykk på Add, resten sier seg selv). Hvis du kjører DVI er det ikke sikkert at det funker uansett, selv får jeg ikke mer enn 60 hz selv om jeg prøver å force til 70.

 

Men kan du med hånda på hjertet si at du faktisk merker forskjell på 60 og 70/75 fps?

Seriøst, mener du å si at du ikke merker forskjell på 60 og 70fps, er det mulig

 

60 er helt dødelig for øynene mens 70 går ann, jeg takler ikke under 70.

 

Men hvordan du får over 70fps vet ikke jeg heller jeg har diplay som støtter 120fps i 800x600 men får aldri mere enn 70 i CS:CZ

 

har 128mb G-Force 4 men nyeste NVIDIA driver, prøver forskjellige kommandoer i console og også instillinger på skjermkortet, men det går fortsatt ikke.

 

hva skal jeg gjøre nå ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...