Gå til innhold

Spørsmål om å lage Telefon kabel med RJ45

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal lage en liten telefonkabel (IKKE ISDN) av cat5 kabel og RJ45 kontakt. Så det jeg lurer på er hvilke 2 "porter" i RJ45 pluggen skal brukes? Vanligvis når jeg skal lage nettverks kabel bruker jeg 8 "små kabler" Hvis vi bruker dette bilde under som standard.

Nettverks%20kabel.jpg

beklager dette ble en feilpost :blush: Kan noen flytte den til nettverks forumet?

Endret av all right
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett kabel skal vel fungere helt greit? Pinne en koblet til pinne 1 og tilsvarende opp til Pinne 8 mot Pinne 8. (Samme som vanlig nettverkskabel). Det er dog bare Par 1 som benyttes, pinne fire og fem, om jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Jeg trenger ikke å vite hvilke farger jeg skal bruke på nettverkskabelen, Men hvor de skal settes i RJ45 pluggen. Viss det er det du har prøvd å forklare. Mener du at de to kablene jeg skal bruke inne i nettverkaskabelen skal settes i "port " fire og fem i RJ34 pluggen?

Skrevet (endret)
Jepp, bruk dei to midterste kontaktene.

Men kvifor ikkje lage kabelen som ein vanleg Cat5? Den fungerer fint som telefonkabel..

Det finnes visst gode grunner til så mangt :)

Endret av roac
Skrevet
Jepp, bruk dei to midterste kontaktene.

Men kvifor ikkje lage kabelen som ein vanleg Cat5? Den fungerer fint som telefonkabel..

Fordi cat5 kabelen ligger inni veggen og 2 av de er brukt fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...