Gå til innhold

vannkjøling - hva gjør jeg galt?


Anbefalte innlegg

jeg kjøpte TT Rocket (noen vil sikkert si at det var det jeg gjode gale :-) ) , men cpu temp ligger på 65 grader idle. har og koblet inn VGA kjøper fra tilbehør listen hos komplett. cpu er xp2500+ (barton)

 

snakket med support hos komlett - han mente det kunne være for mye kjølepasta - så jeg komterte det sammen nok en gang (med lite pasta) - det hjalp ikke... hat tidligere brukt silent breeze II med cpu temp på ca. 50 grader full load...

 

jeg kjenner at vannet i vannkjølingssettet blir varmet opp (til ca. 30-35 grader tenker jeg) og kjøleren blir varm.

 

noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er ikke SIKKER på at vannet er 30-35 grader, men når jeg kjenner på slangene er de varme/lunkne. Er det vanlig at det er 30 grader forskjell på vann (antar at vanner er 30-35 grader) og cpu temp? På komplett supprt mente de at cpu skulle holde ca. samme temp som vannet cpu blir kjølt med. I tillegg mente de at kjøleren skulle holde mer enn nok til å kjøle både cpu og gpu (barton avgir ifg komlett heller ikke så mye varme)

 

kan det ha noe å si at artic silver III som jeg brukte er litt gammel (ca. 1 år)

Endret av bjorngb
Lenke til kommentar

Det virker som cpu'n din er altor varm. Kjernner ikke settet ditt, men har eid noe tilsvarende; Zalman Reserator. På det settet var cpu (P4) ca 52 grader under load (vanntemp ca 40-45) - Altså ca 10 graders forskjell. Idle var cpu temp ca 35, og vanntemp omtrent de samme.

 

En annen ting: hvis du tar på slangene og de kjennes varme ut, så er de nok nærmere 40 grader eller mer..

 

Sjekk om du finner tester på nettet av vannkjølingen din, da vil du snart finne ut om de temperaturene dine er 'normale'. Kan jo være at blokka som følger settet ikke er noe særlig bra til å føre vekk varmen fra cpu også.

 

mvh r.-

 

Edit: ser at blokka blir varm - da er nok varmeoverføringen fra cpu og ut i blokka som den skal være.

Endret av roger_h99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...