Gå til innhold

Hvor skaffe kobber?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Driver å leker litt med tanken på å lage en totalt vannkjølt htpc. Og går derfor med tanker om å lage egen psukjøling og diskkjøling. Men hvor får man tak i kobber?

Med tanke på diskkjølingen tenkte jeg å sandwitche to disker ved siden av hverandre imellom to vannblokker:

/=#########BLOKK#########===<-vann inn

| ###DISK1### ###DISK2###

\=#########BLOKK#########===->vann ut

Håper dere skjønner min excellente ascii art ;)

Vannet kommer til å gå i S form inni blokkene.

Vil dette funke bra? Hvor dyrt vil det være for slike kobberstykker?

-C-

Endret av ChristianW
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seff kan jeg kjøpe ferdiglaget. Men da kan jeg jo bare kjøpe meg et pent htpc kabinett og en vifteløs psu. Men hvor er morroa i det da?

Hovedspørsmålet er fortsatt "hvor får man tak i kobberstykker og hvor mye koster det ca".

Og om den smørbrød saken min vil funke da seff...

Skrevet

Min anbefaling er til en viss grad avhengig av hvor du bor.

Men er det innen Oslo-området, så har Astrup et utsalg i Stanseveien på Grorud, og der kan du plukke litt av hvert i restekassa!

Alternativt en skraphandler der du bor, eller en elektroentreprenør som bygger elektrotavler.

De bruker ofte kobberskinner i forskjellige dimensjoner, så du kan jo forhøre deg hos dem!

Skrevet

Jernvarehandel, skraphandel og elektrohandel kjapt oppsummert.

Se i din lokale Gule Sider katalog. :)

Siden du ikke trenger allverden av ytelse fra en slik blokk så vil det sikkert funke fint. Hvordan skal du få det til å gå i "S" da?

Skrevet

Tenkte å frese det ut i blokka. Hvis jeg får brukt maskinverkstedet på skolen. Håper jeg får det og kan få litt opplæring på utstyret der også. Tenkte å vannkjøle psu også.

Skrevet

gule sider og søk på kobber. Da kommer det sikkert opp en drøss med blikkenslagere. Eneste problemet er at det stort sett relativt tynne plater de jobber med. Men det er verdt et forsøk.

Skrevet

det er da flere blikkenslagere i trondheim

www.trondheimkobberogblikk.no

er det ikke en på bakklandet også da? eller er det på lade? vanskelig å huske når man ser det sent en lørdagskveld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...