Gå til innhold

spill skjerm 21"++ ?


marw

Anbefalte innlegg

Lurte på om det var noen som har kjennskap til en bra skjerm til gaming.

 

Problemet kommer når jeg skulle hatt en "så stor som mulig" skjerm, samtidig som jeg ikke fixer etterslep.

 

Finnes det noen lcd-tv ala 32"eller 42", eller noen 21"+ lcd skjerm som er råe på gaming ?

 

Pris spiller ingen rolle, (nesten)

 

Takker for evt. tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er størrelse du prioriteter, da kjøper du liksegodt en LCD projektor og et 84"+ lerret så er saken klar :) Prislapp, rundt om 16000kr samlet. Regn med pærekjøp til 3200kr hvert 1.5 år så har du budsjettet klart. Projektor på 12000kr, et godt Adeo rammelerret til rundt om 4000kr.

 

Kan for eksempel nevne at enkelte spill faktisk er bedre på min Panasonic PT-AE700 projektor på 1280x720 84" enn mine 2 LaCie photon20visionII LCD 1600x1200 skjermer, FORDI sortnivået er bedre. Skjermrefleks/coating og baklys kan være et problem med LCD skjermer, og med projektor og et greit lerret forsvinner problemene totalt :) Ettersleng tenker jeg ikke over, et stort projisert bilde er -litt- annerledes på 3m avstand. FEAR var fenomenalt på lerretet i forhold til LCD skjermen min, en helt annen dynamikk enn på LCD skjermen.

 

Meeen, rent økonomisk sett hadde kanskje en vanlig 1600x1200 20"+ LCD skjerm vært bedre :)

 

NB: Viktig å nevne at LCD projektorer sliter litt med ekte sortnivå (ekte sort finnes ikke, de klarer ikke å blokkere alt lys). I mitt tilfelle kjøpte jeg et grått Adeo lerret, samt et B+W KR6 fargefilter/linse som jeg satte forran projektorlinsen, for å dempe lyset. Man kompenserer bittelitt ved å kalibrere i etterkant.

Endret av Boye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...