Znoken Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Canal Digital har nå lansert sine nye linjer og jeg vurderer og bytte isp...Men før jeg gjør det så lurer jeg på hvordan det er med ping på CD når man spiller f.eks Battlefield2 og andre spill....Lurer også på om de er stabile med lite nedetid...Den linjen jeg vurdere er 5000/2000 til 547 pr mnd...Takker på forhånd for alle innspill angående CD fra de som har erfaring med de........
meeg Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg har CD midi og har siste året ikke opplevd nedetid. Hadde litt problemer sist sommer, men det ble fikset. Spiller ikke BF/BF2, men de online spillene jeg spiller, ligger pingen på 15-50 på norske servere.
Ko_deZ Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 (endret) Kan trygt anbefale. Har hatt 2050/2050 i ett år nå, og har aldri vært hikke, med unntak at jeg hadde feil hastighet til å begynne med. Ping tidene er kjempebra, og man får mer enn man betaler for. Selv har jeg hatt 2400k+ begge veier, noe som vil si gode 20% ekstra. Har dere godt kabelanlegg så kan jeg ikke se noen grunn til å la være. Når hastigheten blir 5mbit begynner det å bli bra nok til det meste også. Skulle gjerne hatt 10, slik at jeg kunne streamet DVD filmer, men det kommer vel etterhvert. -Ko_deZ- Endret 25. august 2005 av Ko_deZ
Znoken Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 Er også interessert i og høre erfaringer med kundeservicen til CD...Er det kompetente folk som sitter det og hvor lang tid må man sitte i tlf kø før man kommer frem til en kundebehandler....??
meeg Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg har ikke hatt problemer med kundeservice. Du trykker deg gjennom en meny på tlf. og får en kundebehandler hvis du (ganske raskt) hvis du ønsker det. Ifjor sommer kom det en teknikker hjem til meg 3-4 dager etter at jeg meldte om ustabil linje. Han byttet da kabler og kontakter inn til modemet. Ikke snakket med CD siden.
Znoken Skrevet 25. august 2005 Forfatter Skrevet 25. august 2005 (endret) En annen ting jeg har hørt er at det ikke er mulig og kjøre noen servere når man har CD...Stemmer dette....??Er det noen som har CD og kjører servere og eventuelt blitt stoppet av de..... Endret 25. august 2005 av Znoken
bekkalokk Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Har ingenting å klage på med Canal Digital når jeg spiller online. Kjempelav latency. Må si at kundeservicen er meget bra også, kommer som oftest gjennom med en gang, ellers så må man kun vente noen få minutter, og ja de har peiling. Har ingen problemer med å kjøre server heller.
Ko_deZ Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Har hatt SSH, apache (http & https), ftp, ventrilo, irc, rtsp ++ severe gående jevnt siste året jeg. Ikkno problem. -Ko_deZ-
Big_JT Skrevet 26. august 2005 Skrevet 26. august 2005 Husker at det sto i den gamle leiekontrakten til Avidi at man ikke hadde lov til å sette opp server i deres nett. Om dette punktet er fjernet hos CD nå er jeg ikke sikker på. Tittet lit på sidene deres nå, men fant ikke abo. kontrakten. Noen som har denne som kan sjekke? Dette var grunnen til at jeg gikk for ADSL.
Znoken Skrevet 31. august 2005 Forfatter Skrevet 31. august 2005 Etter det jeg skjønner så har CD dynamiske ìp....Hvor ofte blir IP`n byttet ....Har hørt at det er ca hver 5 time...stemmer dette??..Blir jo egentlig håpløst og kjøre en spille server da ville jeg tro....Mulig man kan kjøre NO-IP men ville nok tro at alle ville bli sparket ut av serveren for hver gang de skiftet ip.....
Dwagon Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 (endret) En annen ting jeg har hørt er at det ikke er mulig og kjøre noen servere når man har CD...Stemmer dette....??Er det noen som har CD og kjører servere og eventuelt blitt stoppet av de..... Hmm.. var i samtale med CD for en stund siden angående FTP server. Fikk ikke lov av de til å sette opp en slik sak på linjen min, siden det ville lage vansker for andre kunder. Noe alle som er litt oppegående skjønner at ikke stemmer da min linje ikke blir brukt av andre enn de i mitt hus. og hvordan det skulle virke inn på andre kunder har jeg ingen anelse om... kjører enda FTP, med en del trafikk på. har ikke hørt noe fra CD om at jeg må ta den ned... men så makser jeg jo linjen min stortsett hele tiden da.. så de merker det jo ikke edit: det er ikke hver femte time de bytter, jeg har stort sett samme ip lenge jeg... og ikke får jeg ny når jeg skriver ipconfig /renew så de skifter ikke ofte. må bare nevne at jeg sjelden slår maskinen av. Endret 31. august 2005 av Dwagon
ttd Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Jeg har brukt CD det siste året. Tror jeg har byttet ip 1 eller kanskje 2 ganger. Kjempefornøyd, de gir den hastigheten jeg skal ha.
Elgvenn2 Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Fikk ikke lov av de til å sette opp en slik sak på linjen min, siden det ville lage vansker for andre kunder. Noe alle som er litt oppegående skjønner at ikke stemmer da min linje ikke blir brukt av andre enn de i mitt hus. og hvordan det skulle virke inn på andre kunder har jeg ingen anelse om... I et kabelnett, så deler du kapasitet med alle som sitter på samme "segment" som deg. Siden kapasiteten overbookes, så vil et lite anntall veldig aktive brukere kunne ødlegge farten for de andre på samme "segment". Trolig vil de ikke reagere hvis du setter opp en FTP-server, men ikke snakk med kundeservice om dette. Hysj hysj!
Dwagon Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Fikk ikke lov av de til å sette opp en slik sak på linjen min, siden det ville lage vansker for andre kunder. Noe alle som er litt oppegående skjønner at ikke stemmer da min linje ikke blir brukt av andre enn de i mitt hus. og hvordan det skulle virke inn på andre kunder har jeg ingen anelse om... I et kabelnett, så deler du kapasitet med alle som sitter på samme "segment" som deg. Siden kapasiteten overbookes, så vil et lite anntall veldig aktive brukere kunne ødlegge farten for de andre på samme "segment". Trolig vil de ikke reagere hvis du setter opp en FTP-server, men ikke snakk med kundeservice om dette. Hysj hysj! hmm... Interesangt... så om jeg tyner linja mi maks.. så kan naboen miste hastighet ? *pønske ut ondskapsfull plan*
Big_JT Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Vsit du og et par naboer til tyner linja mister resten av nabolaget hastigheten sin. Kan bli morro det....
Ko_deZ Skrevet 31. august 2005 Skrevet 31. august 2005 Har ikke bytta ip på ett år jeg. Måtte gå til permanent istedenfor dynamisk ip hos dynip, for de sendte klagemail over lite aktivitet hver måned, og trua med å kutte ut dns-tjeneste for meg... -Ko_deZ-
bekkalokk Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Etter det jeg skjønner så har CD dynamiske ìp....Hvor ofte blir IP`n byttet ....Har hørt at det er ca hver 5 time...stemmer dette??..Blir jo egentlig håpløst og kjøre en spille server da ville jeg tro....Mulig man kan kjøre NO-IP men ville nok tro at alle ville bli sparket ut av serveren for hver gang de skiftet ip..... IP'en blir ikke byttet så lenge man er online. Når du mottar en IP via DHCP så varer den så og så lenge (lease obtained), men den fornyer seg selv hele tiden så IP'en forblir den samme. Ny IP får du ikke før du kobler fra modemet ditt en god stund...kanskje timevis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå