Gå til innhold

Hva har folk imot huntere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis det er noen som er det grådige, så pleier det å være rogues. De skal plent nekte warriors og huntere å rolle på dal rend, bare fordi det er litt bedre til dem.

Jeg nekter ikke warriors/hunters å rolle på Dal'Rend, men det er faktisk rogues som trenger Dal'Rend mest av de tre klassene. En warrior som dual wielder er bare teit, det eneste dual wield er bra til for warriors er rage building. Dual wield har alt for stor miss % til at det skal være skikkelig bra til warriors. En god warrior har ingen problemer med rage building.

 

Hunters kan heller bruke 2x Dawn's Edge eller polearmen fra AV. Begge er minst like bra alternativer. Det finnes ikke slike gode alternativer til rogues.

Lenke til kommentar
Hvis det er noen som er det grådige, så pleier det å være rogues. De skal plent nekte warriors og huntere å rolle på dal rend, bare fordi det er litt bedre til dem.

Jeg nekter ikke warriors/hunters å rolle på Dal'Rend, men det er faktisk rogues som trenger Dal'Rend mest av de tre klassene. En warrior som dual wielder er bare teit, det eneste dual wield er bra til for warriors er rage building. Dual wield har alt for stor miss % til at det skal være skikkelig bra til warriors. En god warrior har ingen problemer med rage building.

 

Hunters kan heller bruke 2x Dawn's Edge eller polearmen fra AV. Begge er minst like bra alternativer. Det finnes ikke slike gode alternativer til rogues.

Sant, så sant... En annen kjekk ting for hunters er Barbarous Blade - mens rogues fortsatt har veldig få alternativer til Dal'Rends.

 

Opplever også fra tid til annen at hunters roller på leather selv om de kan bruke mail.. det er bare trist :no:

 

Edit: AV questet skulle rewardet et like imba 1H også, hvis det skulle vært rettferdig.. ev. en dagger.

Endret av superreven
Lenke til kommentar
Hvis det er noen som er det grådige, så pleier det å være rogues. De skal plent nekte warriors og huntere å rolle på dal rend, bare fordi det er litt bedre til dem.

Jeg nekter ikke warriors/hunters å rolle på Dal'Rend, men det er faktisk rogues som trenger Dal'Rend mest av de tre klassene. En warrior som dual wielder er bare teit, det eneste dual wield er bra til for warriors er rage building. Dual wield har alt for stor miss % til at det skal være skikkelig bra til warriors. En god warrior har ingen problemer med rage building.

 

Hunters kan heller bruke 2x Dawn's Edge eller polearmen fra AV. Begge er minst like bra alternativer. Det finnes ikke slike gode alternativer til rogues.

Sant, så sant... En annen kjekk ting for hunters er Barbarous Blade - mens rogues fortsatt har veldig få alternativer til Dal'Rends.

 

Opplever også fra tid til annen at hunters roller på leather selv om de kan bruke mail.. det er bare trist :no:

 

Edit: AV questet skulle rewardet et like imba 1H også, hvis det skulle vært rettferdig.. ev. en dagger.

Jepp, er en del huntere som sier "need" på leather, bare pga. stats. De påstår at de er ranged, og trenger derfor ikke så mye armor. Men samtidig påstår de at de trenger alle typer våpen siden de må gå i melee så "ofte". :dontgetit:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Joa, huntere og roguer har samme behov for utstyr. Begge klassene trenger Agility og stamina/spirit. Så det er litt konflikter der.

 

Når det gjelder melee våpen så vil en hunter som velger dps fremfor gode stats være en uvitende idiot.

Jo delvis sant det, men jeg syntes ikke noe om at en hunter outrolla meg på dal'rend's sacred charge som jeg har brukt gud veit hvor mange timer på å prøve å skaffe..

Har også hørt om huntere som har outrolla rogues på felstriker..

 

Har lagret navna til 2 frekke huntere på wow'en min og hvis jeg noen gang grouper med dem igjen og det dropper en bue med bra stats som de vil ha så skal jeg jammen meg ta meg friheten til å rolle på den jeg også! hehe..

Lenke til kommentar

Lol dere tar alle huntere under en kam, bare fordi enkelte ruller på alt de ser (som også mange andre klasser gjør), så gjør alle huntere det.

 

Pug om du ikke leste det som sto i den linken her http://www.nuklearpower.com/hunter.php foreslår jeg at du gjør, huntere er designet for å pulle og ha aggro kontroll, så det du sier om at vi ikke skal pulle aggro av cloth og leather folk blir bare for teit. Blir vel vår feil om vi ikke gjør det alikevel.

 

Huntere har mail armor som gjør at vi i allefall tåler mer en cloth folk, og vi har jo fine egenskaper til for å lede aggro til warrior, men siden ikke huntere får øvd opp denne skillen pga andres klasser uvitenhet når det gjelder pulling så er det ikke rart at vi kan gjøre feil.

 

Jeg banker alle klasser i 1 on 1, eneste jeg sliter mot er mager så der må jeg øve meg litt til ;)

 

Disengage er en egenskap som gjør at motstanderen tror at vi ikke lenger er i combat med de, dermed angriper de den som har nest høyest aggro som regel warrioren eller pet.

 

En metode jeg bruker for å få aggro av cloth/leatherfolk er distract shot + gift + dyrets growl, det skapet mye aggro hos meg, dermed disengage og dyret får aggroen, fungerer fint i de fleste tilfeller ;) Når dette er gjordt så er det jo logisk at offeret ikke angriper den som jeg fikk av de, men angriper samme target som warrioren ;)

Lenke til kommentar
Joa, huntere og roguer har samme behov for utstyr. Begge klassene trenger Agility og stamina/spirit. Så det er litt konflikter der.

 

Når det gjelder melee våpen så vil en hunter som velger dps fremfor gode stats være en uvitende idiot.

Jo delvis sant det, men jeg syntes ikke noe om at en hunter outrolla meg på dal'rend's sacred charge som jeg har brukt gud veit hvor mange timer på å prøve å skaffe..

Har også hørt om huntere som har outrolla rogues på felstriker..

 

Har lagret navna til 2 frekke huntere på wow'en min og hvis jeg noen gang grouper med dem igjen og det dropper en bue med bra stats som de vil ha så skal jeg jammen meg ta meg friheten til å rolle på den jeg også! hehe..

Jeg tenkte litt på hva som var gode stats for de to klassene og kom frem til en forskjell:

 

Hunters:

Førstepri: Agility

Andrepri: Spirit

Tredjepri: Stamina

 

Rogues:

Førstepri: Agility

Andrepri: Strength

Tredjepri: Stamina

 

En rogue trenger ikke spirit da de ikke har mana som trengs å "lade" i combat, siden strenght gir melee attack power så er den andrepri ;)

Lenke til kommentar
Pug om du ikke leste det som sto i den linken her http://www.nuklearpower.com/hunter.php foreslår jeg at du gjør, huntere er designet for å pulle og ha aggro kontroll, så det du sier om at vi ikke skal pulle aggro av cloth og leather folk blir bare for teit. Blir vel vår feil om vi ikke gjør det alikevel.

 

Huntere har mail armor som gjør at vi i allefall tåler mer en cloth folk, og vi har jo fine egenskaper til for å lede aggro til warrior, men siden ikke huntere får øvd opp denne skillen pga andres klasser uvitenhet når det gjelder pulling så er det ikke rart at vi kan gjøre feil.

 

En metode jeg bruker for å få aggro av cloth/leatherfolk er distract shot + gift + dyrets growl, det skapet mye aggro hos meg, dermed disengage og dyret får aggroen, fungerer fint i de fleste tilfeller ;) Når dette er gjordt så er det jo logisk at offeret ikke angriper den som jeg fikk av de, men angriper samme target som warrioren ;)

Jeg prøvde å lese den siden der. Men jeg gadd ikke. :) Hvem gidder å lese en slik side om hunterens pullingmuligheter? Mener å huske at det stod på starten noe om at om alle bare gjorde slik som ble gjennomgått så ville pullingen gå mye bedre elns, men hvem i helvete gidder å lese så faens mye om pullingmulighetene til en klasse som mange driter i uansett? Det funker greit nok med warrior som puller, hvorfor gjøre det så avansert (den siden hadde jo tegninger, scenarios, etc etc, det kommer ikke til å funke slik i de fleste grupper uansett).

 

Du sier at en av hovedoppgavene dine i grupper er å få aggro av cloth klassene. En god gruppe trenger ikke en hunter for å få aggro av cloth wearers. En i guilden min er en utrolig bra tank; han klarer fint å holde på aggroen til 3 mobs, og når vi i tillegg har 1-2 ekstra warriors (ubrs), så sier det seg selv at aggro alrdi er noe problem.

 

Men hovedgrunnen til at mange dropper huntere er at de fleste sier "need" på alt.

 

 

Rogues:

Førstepri: Agility

Andrepri: Strength

Tredjepri: Stamina

Feil. Rogues førsteprioritet er ofte avhengig av build, men det er vanligvis 1) Agility, 2) Stamina, 3) Attack Power (altså enten str eller +atk pwr). Dessuten gir agility oss like mye attack power som strength, så strength prioriteres ikke av rogues.

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Men hovedgrunnen til at mange dropper huntere er at de fleste sier "need" på alt.

 

 

 

QUOTE 

Rogues:

Førstepri: Agility

Andrepri: Strength

Tredjepri: Stamina

 

 

Feil. Rogues førsteprioritet er ofte avhengig av build, men det er vanligvis 1) Agility, 2) Stamina, 3) Attack Power (altså enten str eller +atk pwr). Dessuten gir agility oss like mye attack power som strength, så strength prioriteres ikke av rogues.

 

 

*Quoted for truth*

Lenke til kommentar

Joda, mange huntere kan være ninjaer. Men vil påsta at en større andel av prestene er det. De vet de er en skjelden klasse (hværtfall på min realm), og vet de får lett nye grupper.

 

I samtlige partyer jeg har vært I har prester vært de som har ninjaet mest, på en annen side har jeg jo også spillt med mange flere prester enn huntere nettopp på grunn av at huntere ikke er så nyttige i de fleste instancer, og har rykte for å rolle på alt. :ermm:

Lenke til kommentar

 

Rogues:

Førstepri: Agility

Andrepri: Strength

Tredjepri: Stamina

Feil. Rogues førsteprioritet er ofte avhengig av build, men det er vanligvis 1) Agility, 2) Stamina, 3) Attack Power (altså enten str eller +atk pwr). Dessuten gir agility oss like mye attack power som strength, så strength prioriteres ikke av rogues.

Ok ;) Stoler på deg da. Men vil tro at attack power er noe av det viktigste en rogue trenger. Det er tross alt bedre å drepe fort enn å tåle mye.

Lenke til kommentar

 

Rogues:

Førstepri: Agility

Andrepri: Strength

Tredjepri: Stamina

Feil. Rogues førsteprioritet er ofte avhengig av build, men det er vanligvis 1) Agility, 2) Stamina, 3) Attack Power (altså enten str eller +atk pwr). Dessuten gir agility oss like mye attack power som strength, så strength prioriteres ikke av rogues.

Ok ;) Stoler på deg da. Men vil tro at attack power er noe av det viktigste en rogue trenger. Det er tross alt bedre å drepe fort enn å tåle mye.

Når man er tom for energy er det godt med litt stamina, å hvis man fighter flere mobs skjer dette ofte. Å da kan man tanke litt hvis man i tillegg popper evasion, da får warrior litt bedre tid å bygge opp aggro igjen før man popper feint. Skummelt og poppe feint for tidli, siden priest/mage som regel står på lista etter deg.

Lenke til kommentar

Det som oftes er problemet for en hunter er at andre klasser ikke helt vet hvilke stats som gjør hva for en hunter, feks at en hunter trenger 53agi for en crit gjør at våpen med +%crit er ettertraktet, samt at 1agi = 2ranged AP.

 

Et lite sammendrag på stats, AP + crit til hunter:

2x boneslicing hatchets would be 2x13agi + 2x15agi enchant

Giving at total of 56agi or 112ranged AP and 1,06%crit

 

Dal Rend set 1%crit and 50AP + 2x15agi

Giving a total of (30agi + 50AP) 110ranged AP and 1,57%crit

 

Barbarous blade 1%crit and 60AP + 1x15agi

Giving a total of (15agi + 60AP) 90ranged AP and 1,28%crit

 

2xDawn Edge 2%crit + 2x15agi

Giving a total of (30agi) 60ranged AP and 2,57%crit

 

Lett å se her at den nye +15agi enchanten gjorde Dal rend til ett veldig bra hunter sett, rogues får seg fort daggere/sword i fra BG/MC allikevel :p

Lenke til kommentar

Fin beregning ;) Ser her at Dal'Rend settet har høy crit og høy attack power, må være det beste i den lista i allefall ;)

 

Edit: Det viser bare hvor uvitende andre er mot hunterklassen og automatisk gir oss dårlig rykte om vi ikke velger det utstyret andre klasser mener vi skal ha.

Endret av Meendel
Lenke til kommentar

Det som er kjernen i problemet, er at huntere trenger så mye forskjellig. Ikke bare dal'rend blir de sure om vi roller på, men også ringer med spirit og mana restoration. Uten mana gjør ikke hunteren mye skade, og derfor er det viktig at man aldri går tom for mana i kamp.

 

Og til den warrioren som knuste hunteren så ekstremt i nærkamp. JEg tviler på at han bare tok 3% av livet. Kanskje hva var 9 leveler laver og hadde sugne våpen. Huntere gir også dps i nærkamp.

Lenke til kommentar
Det som er kjernen i problemet, er at huntere trenger så mye forskjellig. Ikke bare dal'rend blir de sure om vi roller på, men også ringer med spirit og mana restoration. Uten mana gjør ikke hunteren mye skade, og derfor er det viktig at man aldri går tom for mana i kamp.

 

Og til den warrioren som knuste hunteren så ekstremt i nærkamp. JEg tviler på at han bare tok 3% av livet. Kanskje hva var 9 leveler laver og hadde sugne våpen. Huntere gir også dps i nærkamp.

Åja, huntere er jo skikkelig gode i melee :roll:

 

 

 

Uansett; Dal'Rend er det beste non-mc/bwl/zg/onyxia settet til rogues (i hvert fall innen swords/maces). Huntere har flere gode alternativer, det har ikke rogues. Men jeg forstår at huntere kommer til å rolle på det, derfor gjør jeg ubrs nesten bare guild-only nå, såslipper jeg unna hunterene :w00t:

Lenke til kommentar

Som en prest synes jeg det er helt greit å groupe med en hunter. Problemet er at når warriorn feks har to mobs på seg, pleier petet å få aggro av den moben warriorn ikke angriper og det koster meg utrolig mye mana for å holde, da spesielt en katt i live. Når fighten er over er jeg som regel tom for mana og må drikke etter hvert pull vi tar.

 

Så for å si det sånn, jeg villle aldri gruppa med en hunter dersom det ikke var en mage i samme party som kan gi meg vann.

Endret av occurrence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...