Gå til innhold

Skal jeg konvertere, har kødda med AMD-folk som rakkern, - m


enter

Anbefalte innlegg

Skal jeg konvertere?

 

Har P4-opplegg som går bra, P4-2,26@2,83 - og bedre skal det fyke avgårde etter hvert, - men skal anskaffe 3-4 billig-PC-er til kontor nå.

 

Hva med:

Chieftec Dragon Midi Tower m/300W DH-01W P4/AMD

Asus A7N266-VM Socket A DDR

AMD Athlon XP1800/+ 1,53Ghz 266Mhz bus

Crucial PC2100 DDR-DIMM 128 CL2,5

Western Digital Caviar 80GB IDE 5400PM ATA/100 2MB cache WD800AB

 

ALT SAMMEN FOR kr 3.700 INKL. mva og frakt fra Komplett. I tillegg kommer kjøleribbe og vifte kr 200 (?).

 

Systemet skal være billigst mulig, og FDD, CD/DVD, tastatur, sjerm osv. blir flytter over fra gml. maskin. Kjøper minimum RAM, for de kan slås sammen senere når mere kjøpes, - kjøper OK harddisker, for de skal beholdes lenge, være stille og feilfrie!

 

Tenkte først å kjøpe AMD Duron 1,2Mhz for kr 395 på samme kort, selge enheten HK/CPU og oppgradere til P4 etter et år, - men med så grom AMD-ydelse for 3.700 kroner ink. moms og frakt er det vel vi P4-gutta som er tette i pappen? :lol: :lol: :lol:

 

Hva sier dere? :eek:

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-08 22:34 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, javel,

 

- men hva med de 3-4 nye maskinene da, -til 3.700 kroner inklusive frakt og moms + 200 for kjøleribbe m/vifte, - tilsammen under 4.000 inkl. mva.!

 

Spinkel RAM, - men RAM er minimum fordi utbygging kan skje når som helst (budsjett).

 

Er opplegget greit eller har du bedre forslag? :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-08 22:53 ]

Lenke til kommentar

750kr for AMD 1800+ er rett og slett utrolig.

 

Denne CPU yter vanittig bra.. rett og slett utrolige priser nu i dag.

 

Denne 1800+ vil gi deg 10500+ 3dMarks med et 4600 kort og det er i HIGH END klassen.

 

Hvis fleste her var ikke hjernevasket av MHz tall da ville svarene vere umiddelbart JA.

 

1800+ == P2000

 

Fikk 10815 max med min 1800+.. ligger på 11500+ nu med min 2200+.. ingen OC..

 

Hilsen,

Lenke til kommentar

Jeg lurer om det er verdt 750 kroner for å oppgradere til AthlonXP 1800+. Jeg har nå en T-Bird 1.33 som kjører 100% stabilt på 1533 Mhz.

 

Vil en AthlonXP være noe særlig raskere enn en T-Bird når begge kjører på lik Mhz? For øyeblikket har jeg et Abit KT7A hovedkort med SD-RAM. Jeg har planer om å oppgradere til et KT400 hovedkort og DDR-RAM om ikke så altfor lenge. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe AthlonXP til 750kr nå eller vente litt for så å kjøpe hovedkort, CPU og Ram samtidig

Lenke til kommentar

Såvidt jeg forstår skulle han ha billige kontor pc'er... ser ikke helt grunnen til å trekke inn intel/amd diskusjonen da. Når det gjelder markedet for prosessorer godt under 1000kr så er AMD et klart valg. Bare sørg for at det asus kortet har innebygget skjermkort (de lager uten også, men husker ikke modellnavnet). nforce chipsettet har jeg selv bare gode erfaringer med.

 

Spaz: nei, du vil neppe merke forskjellen i det hele tatt. Samme klokkefrekvens som din gamle overklokkede cpu, og optimaliseringene i XP'en er ikke SÅ dominerende. I tillegg kan du ikke klokke XP'en på multiplier hvis ikke du lirker for å låse den opp, et prosjekt jeg selv ga opp...

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-08-08 23:31 ]

Lenke til kommentar

Den 2002-08-08 23:29, mad_arab skrev:

Såvidt jeg forstår skulle han ha billige kontor pc'er... ser ikke helt grunnen til å trekke inn intel/amd diskusjonen ...

______________________

 

Det er ikke det jeg gjør. Det var selvironi. Forstå det den som kan.

 

- Men er det ikke et bra opplegg da? :lol:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: enter på 2002-08-09 00:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Vil en AthlonXP være noe særlig raskere enn en T-Bird når begge kjører på lik Mhz? For øyeblikket har jeg et Abit KT7A hovedkort med SD-RAM. Jeg har planer om å oppgradere til et KT400 hovedkort og DDR-RAM om ikke så altfor lenge. Spørsmålet er om jeg skal kjøpe AthlonXP til 750kr nå eller vente litt for så å kjøpe hovedkort, CPU og Ram samtidig


 

Du vil nok neppe merke store ytelsesforskjellen, men varigheten på CPU'n blir jo mye lengre når du ikke trenger å ha den 100% overklokka konstant. Men det er vel ingen som har en CPU så lenge at den dør av alder uansett.

Lenke til kommentar

stille hdd'er som varer en stund.. 7200rpm er ikke stille, og 7200rpm kan ikke beskrives som og være bra hdd'er (siste generasjon fra WD), da de ikke har vært på markedet lenge nok enda (min gikk nettopp til helv*te etter 5mnd)..

 

forøvrig får en vel også XP2000+ cpu'er til ca. 1100kr, men siden det er kontor pc'er, vil du neppe merke noen forskjell på xp1800+ eller xp2000+ anyway..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...