q*.-P Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 hei Hva er mest fremtids rettet av bredbånd over telefon linjer eller kabel tv?? med det samme jeg lager et emne. hva er forskjellen på SHDSL og SDSL?
TheBoz Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 (endret) Bredbånd via telefonlinjene er nok mest framtidsrettet. Det er jo utrolig få som kan få via kabel og det dekker jo et veldi lite område. Men aller mest fremtidsrettet er jo så klart fiber. Eneste forskjellen jeg kommer på i farten mellom sdsl og shdsl er at shdsl kan kjøre over 2 par for å oppnå 4 mbit (symetrisk). Endret 23. august 2005 av TheBoz
prefect Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 (endret) Endret 27. september 2005 av prefect
agvg Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 wimax? Tja, har noen sett de virkelige hastighetene til wimax? Det skrikes mye men ser lite tall utover skrytet.
agvg Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Bredbånd via telefonlinjene er nok mest framtidsrettet. Da må man komme med xDSL som kan yte noe på lengre linjer, sålang ser ikke xDSL ut til og henge med Coax og fiber og jeg tviler veldig på at xDSL noensinne kommer til og ha en sjangse mot disse teknologiene på noe annet en dekning.
la7dfa Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Det blir nok slik som i dag på kort sikt, men mere fokus mot fiber og forbedring av andre teknologier som radio og DSL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå