neXon Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Hva er galt når jeg ikke får opp hardisken(ingen disk i denne stasjonen) når jeg skal installere WinXP home? Når jeg partisjonerer hardisken med Patition Magic 7.0 så kommer hardisken opp. Og alt fungerer fint Om jeg prøver å klikke meg videre får jeg bare en blåskjerm med at maskinen avslutter for å ikke skade maskinen. Forslag til hvordan jeg kan løse problemet? Endret 22. august 2005 av neXon Lenke til kommentar
neXon Skrevet 22. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 (endret) Det er et MSI K8T NEO hovedkort i maskinen og en Samsung SP1614C harddisk. Har søkt på google, men finner omtrent bare en tråd som står på tysk. Jeg kan ikke tysk http://www.informationsarchiv.net/foren/beitrag-15371.html Noen som forstår innholdet? Endret 22. august 2005 av neXon Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 22. august 2005 Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Regner med at det er en sata disk? Da tror jeg det er kanskje litt mulig at du må installere third party drivere når du skal installere windows. SATA er støttet i Windows XP SP1+ Lenke til kommentar
neXon Skrevet 22. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Regner med at det er en sata disk?Da tror jeg det er kanskje litt mulig at du må installere third party drivere når du skal installere windows. SATA er støttet i Windows XP SP1+ Det er en SATA disk. Jeg har ingen windows plate med service pack inkludert. Hvordan skal jeg gjøre det da? Under installasjonen kan man trykke F6 for deretter å laste inn SCSI enheter. Deretter får man beskjed om at man skal sette inn en diskett fra sin leverandør. Er det en slik harddisk diskett jeg trenger? Har søkt, men finner ikke noen steder jeg kan downloade det Lenke til kommentar
neXon Skrevet 22. august 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2005 Problemet er løst. Det var en slik diskett jeg trengte Dette fant jeg her: http://www.msi.com.tw/program/support/down...?UID=496&kind=1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå