Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ettermontere alarm og sentrallås


bomex

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha alarm i bilen min, men vet ikke hva jeg skal velge. I the Fast and the Furious kjører "Dominic" en fet VeilSide-stylet bil med en alarm som virker veldig tøff (den gir fra seg en lyd i tillegg til et blink når han låser bilen). Hva er dette for slags alarm, og er den godkjent i Norge? Har sett etter Cobra, Enforcer og Defa, men finner ikke ut noe om dem, annet enn pris og sånn... Har også hørt/erfart at det lett kan bli feil med Defa (kanskje dårlig montering?), f.eks. bilen til foreldrene mine gir fra seg en fin "pip-pip-pip" til helt vilkårlige tider av døgnet og skremmer livet av folk som går forbi :p.

I bilen er det heller ikke sentrallås, men det er vel ikke verre enn å kjøpe et par elektriske motorer i tillegg til alarmen, og koble sammen det? Evt få noen til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Defa alarm har jo 10 års garanti på feil med alarmen iseg selv, og 3 år garanti på montering av alarmen.

 

Men Defa alarm kan programmeres til å lage lyd når man låser, tror det er 6 forskjellige lyder du kan velge mellom. Men i utgangspunktet så lager ikke den nye typen Defa alarm noen lyd i det hele tatt, men som sagt du kan få det.

Men blinking i blinkelysene er det hele tiden, og tror ikke at du slå det av. De som selger alarmer, kan også montere sentral låser med det samme.

Lenke til kommentar

Bare et spørsmål litt off topic her...

 

Hva / hvem er det egentlig som vil ha alamer som gir fra eg et pip når man låser bilen?

 

Dette er jævlig irriterende.

 

Har selv alarm og jeg må si meg veldig takksom for at den ikke sier piiip, pip, duurt, bært eller nå...

Mens på nybilen til min far så sier den "bip" vær gang man låser bilen.. FY FAEN så irriterende...

 

At lysene blinker, helt ok (så lenge de bare blinker et par ganger, og ikke slik som en del nye biler hvor de blinker 10-15 ganger - gha så irriterende, spesielt hvis det er mørkt).

Lenke til kommentar
Hva / hvem er det egentlig som vil ha alamer som gir fra eg et pip når man låser bilen?

 

Dette er jævlig irriterende.

 

Har selv alarm og jeg må si meg veldig takksom for at den ikke sier piiip, pip, duurt, bært eller nå...

Mens på nybilen til min far så sier den "bip" vær gang man låser bilen.. FY FAEN så irriterende...

 

Har du sett filmen jeg refererer til? Vet ikke hva andre syns, men jeg syns det ser/høres tøft ut. Det er jo ikke snakk om noe mer enn en liten "b-bip". Skal riktignok ikke se bort fra at man kan bli lei lyden, men da går det sikkert an å få den vekk...

 

Dette fungerer på alle nye Defa? Da blir det nok innkjøp ganske snart...

(At det er 10 års garanti, og norsk gjør det jo ikke akkurat verre)

Lenke til kommentar

Hos bilradiospesialisten koster iaf Defa hvis du ikke har fjernstyrt sentrallås på bilen fra før kr 2790.- Link Vet ikke om det er dyrt eller billig i forhold til andre... Jeg skal i alle fall gjøre et forsøk på å montere selv. Har gjort en del av operasjonen tidligere, siden han som kunne det på bilXtra var på ferie, og det fungerer fortsatt fint... (Ikke den som skremmer naboene, den har jeg ikke vært bortpå :thumbup: )

Er også endel til salgs på qxl, men det spørs om det er noe å satse på...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...