Gå til innhold

NetLimiter eller slikt...

Ksungam

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Problemet er at når lillesøstra mi sitter på datan så stopper alt opp for meg og det blir umulig å spille cs (400-500 og cl_flushentry packet).

Så lurte jeg på om det fantes et program som kan begrense f eks 30% av linjas kapasitet til henne, og resten til meg. Har hørt noe om NetLimiter men aner ikke hvordan det skal brukes.

Plis noen hjelp meg før jeg skyter den ungen :wallbash:

Endret av ZiroN
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke sitte å styre nettverket slik. Men du kan legge inn netlimiter på hennes pc og styre den.

Sitter hu med webcam kan du lett fikse litt på utfarta slik at det ikke blir merkbart for deg. Tviler på at hun spiller så mye, så burde ikke være noe problem å begrense linja permanent.

Skrevet
Du kan ikke sitte å styre nettverket slik. Men du kan legge inn netlimiter på hennes pc og styre den.

Sitter hu med webcam kan du lett fikse litt på utfarta slik at det ikke blir merkbart for deg. Tviler på at hun spiller så mye, så burde ikke være noe problem å begrense linja permanent.

Ok. Men samtidig er det mamma's "jobb pc" hun sitter på, den brukes jo kun til å skrive på og sende/motta mail og sitte litt på internett. Går det ann å fikse det slik at det ikke blir merkbart på disse tingene men om drittungen ( :p ) laste rned, driver med webcam eller slikt så vil hun ikke kunne bruke så mye av linja.

Mamma har dessuten sagt at hun ikke for lov til å laste ned på den pcen så det er bare bra å sperre dette.

Gidder du lage en liten "guide" til meg om hva jeg skal gjøre? :)

PS! Er en telenor linje av enten 1mbit 1,5mbit eller 2mbit vi har :p

Skrevet
1. Last ned DU super controller

2. Installer DU super controller

3. Sett opp/ned hastigheten til valgfri hastighet. Husk og skriv for eksempel 5 KB, eller blir det bare 5 Byte, noe som går saaaaakt ;)

Ok, fant ut at vi hadde 1mbit linje så hva burde jeg sette på hos henne får at jeg skal kunne sitte på ventrilo og spille cs med brukbar ping (maks 40!!) ?

Skrevet
1. Last ned DU super controller

2. Installer DU super controller

3. Sett opp/ned hastigheten til valgfri hastighet. Husk og skriv for eksempel 5 KB, eller blir det bare 5 Byte, noe som går saaaaakt ;)

Ok, fant ut at vi hadde 1mbit linje så hva burde jeg sette på hos henne får at jeg skal kunne sitte på ventrilo og spille cs med brukbar ping (maks 40!!) ?

Maks nedlastningshastighet: 40 kb/s

Maks opplastningshastighet: 4 kb/s

Da burde pingen holde seg lav. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...