Gå til innhold

Feilmelding på CPU på MSI KT6V-LSR


Lættis

Anbefalte innlegg

Har en feil på en maskin jeg nettopp har satt sammenn.

 

Spec:

XP2100+ Palomino

512MB PC2700

MSI KT6V-LSR

Viking Miditower Sort m/350W PSU

 

Problemet:

Da jeg startet maskinen for første gang lyste alle lysene rødt på braketten til hovedkortet. I følge instruksjonsboka betyr det at det er noe galt med CPU.

Jeg prøde da å resette CMOS. Det virket ikke. Prøvde å ta ut batteriet en liten stund. Det virket heller ikke. Da prøvde jeg å sette i den siste CPU-en jeg hadde på kortet for å se om jeg fikk startet (XP3200+). Det virket heller ikke. Har også prøvd med en PC3200 minnebrikke sammen med begge CPU-er. Det hjalp heller ikke.

Etterhvert var jeg tilbake til XP2100+ og PC2700 brikken for bare å teste en gang til. Funket selvfølgelig ikke og jeg ble noe hissig. Jeg klinte til resetknappen og maskinen restartet og begynnte å boote. Kom da så langt at jeg kunne gå inn i BIOS å justere frekvenser riktig. Lagret nye settings, restartet og begynnte å legge inn windows. ENDELIG! FOR FAEN!

Men lykken var kortvarig. Ved neste restart fikk jeg igjen feilmeldingen og maskinen ville ikke starte. "¤%%¤& Hva er det nå da?!?!?!"

Prøvde å trykke på reset, men det funka ikke denne gangen. Så da var det bare å slå av. Etter litt mer banning starta jeg maskinen igjen. Fikk selvølgelig feilmelding med en gang og prøvde da reset igjen. Maskinen restartet og fyrte opp siste del av windowsinnstallasjonen. Jeg fortsatte å innstallere drive og enkelte programmer. Det ble etterhvert en del restarter av maskinen og jeg oppdaget ettervert et mønster i feilmeldingene.

 

Ved hver oppstart av maskinen får jeg feilmelding. Kan da restarte og windows starter uten problemer.

 

Deretter kan jeg restarte maskinen 1 gang uten problemer. Ved andre restart dukker feilmedingen opp og jeg må slå av maskinen å starte prosessen om igjen.

 

 

Synes problemet er noe merkelig p.g.a. at jeg har kjørt HK,RAM og CPU sammen i en maskin tidligere uten problemer. Ellers er kabinettet nytt og resten hentet fra andre maskiner.

 

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...