Makky Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Trenger et nytt hovedkort etter at det jeg har begynner å lage rare feil og oppfører seg rart Hvilket hovedkort kan noen anbefale fra kompletts "demoavdeling"? Jeg foretrekker produsentene Abit og Asus. Resten av maskina: X800XT AGP P4 3 GHz 1GB ram
Zink Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Ang. demo kan det være greit å se på vekt. Har aldri kjøpt Asus som demo, men det er også kjekt å få med bakplaten (I/O shield). Et Abit demo1-kort har oftest med denne. Abit IC7 koster 521,- og sendingen veier 2kg. F.eks. Asus P4C800 har samme chipset (i875P), det koster 850,- og veier bare 1,1kg. Om disse data stemmer vet man jo ikke. Men det er ihvertfall nok til å gjøre valget enkelt hvis det sto mellom de to. Anbefaler Abit IC7.
Makky Skrevet 20. august 2005 Forfatter Skrevet 20. august 2005 Ang. demo kan det være greit å se på vekt. Har aldri kjøpt Asus som demo, men det er også kjekt å få med bakplaten (I/O shield). Et Abit demo1-kort har oftest med denne. Abit IC7 koster 521,- og sendingen veier 2kg. F.eks. Asus P4C800 har samme chipset (i875P), det koster 850,- og veier bare 1,1kg. Om disse data stemmer vet man jo ikke. Men det er ihvertfall nok til å gjøre valget enkelt hvis det sto mellom de to. Anbefaler Abit IC7. Takk for svar.. På det IC7-kortet står det at IO shield, brackets o.l. mangler Men det er jo seff mulig de har et liggende og kan sende med hvis man spør Men demo er demo, kan ikke regne med å få et helt nytt produkt da
Vargtass Skrevet 20. august 2005 Skrevet 20. august 2005 Foreslår enten Abit IC7 eller Asus P4C800 E deluxe. Prøv å få tak i et i/o-shield- får litt bedre kontroll med luftgjennomstrømningen. mvh r.-
Makky Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Hmm..virker som det kan bli vanskelig å skaffe et I/O-shield Hvis man skulle kjøpe nytt hovedkort, av ikke den dyreste klassen, hvilken kan anbefales? Helst Abit eller Asus. Bruker alle P4 samme sokkel, inkludert dobbelkjerne? Hvis ikke, finnes det hovedkort som støtter begge?
Zink Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 (endret) På det IC7-kortet står det at IO shield, brackets o.l. mangler Dette er en standard tekst som følger alt demo. Erfaringsmessig er bakplata med demo1-kort, mangler bare unntaksvis (evt. Abit sender hvis du mailer [email protected] og følger en viss prosedyre). Endret 21. august 2005 av Zink
Chevelle Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 Kjøpte akkurat ett Abit IC7 fra siden til Komplett. Fulgte med I/O-shield, kabler. driver cd og bruksannvisninger.
Makky Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Kjøpte akkurat ett Abit IC7 fra siden til Komplett. Fulgte med I/O-shield, kabler. driver cd og bruksannvisninger. Du kjøpte demo-kort?
Makky Skrevet 21. august 2005 Forfatter Skrevet 21. august 2005 Tenkte å kjøpe denne kjøleren, Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler "List of Pentium 4 motherboards that interfere with CNPS7000(A/B)" Hvis ikke hovedkortet, Abit IC7, står på den lista, så betyr det at vifta passer...riktig?
Bob Ibsen Skrevet 21. august 2005 Skrevet 21. august 2005 (endret) Bruker alle P4 samme sokkel, inkludert dobbelkjerne?Hvis ikke, finnes det hovedkort som støtter begge? P4 finnes til socket 423, 478 og 775. Førstenevnte kom bare for Willamette-kjernen, og er sjeldne å se idag. Du har nok socket 478, og da mener jeg at Abit IC7 er et godt valg - det eneste jeg savner på det kortet, er CSA-implementert GbLAN (betyr lite for de fleste). Dualcore krever socket 775, i tillegg til brikkesett i945 eller i955. Jeg vet ikke om noe hovedkort som har både socket 478 og 775. Endret 22. august 2005 av Bob Ibsen
Makky Skrevet 22. august 2005 Forfatter Skrevet 22. august 2005 Bruker alle P4 samme sokkel, inkludert dobbelkjerne?Hvis ikke, finnes det hovedkort som støtter begge? P4 finnes til socket 423, 478 og 775. Førstenevnte kom bare for Willamette-kjernen, og er sjeldne å se idag. Du har nok socket 478, og da mener jeg at Abit IC7 er et godt valg - det eneste jeg savner på det kortet, er CSA-implementert GbLAN (betyr lite for de fleste). Dualcore krever socket 775, i tillegg til brikkesett i945 eller i955. Jeg vet ikke om noe hovedkort som har både socket 478 og 775. Ok, takk for svar Jepp har 478
Hans Erling Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 En kamerat kjøpte Abit IC7 og på dette er det jo liksom Gb LAN, men han sitt integrerte nettverkskort vil kun kjøre 100Mbit uansett kabel. Litt kjedelig når han har en annen pc med Gb LAN og Gb switch Ellers sitter jeg med et Abit IC7 Max3 som er et bedre hovedkort enn IC7, men omtrent umulig å få tak i. Etter et søk fant jeg en webshop som hadde det på siden sin men ikke på lager. Dette kostet 1200kr
Chevelle Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Kjøpte akkurat ett Abit IC7 fra siden til Komplett. Fulgte med I/O-shield, kabler. driver cd og bruksannvisninger. Du kjøpte demo-kort? Ja var et demo kort.
PatSharpX Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 det kommer helt ann på om du har flaks eller ikke, en venn av meg fikk med alt som om det skulle være nytt; kabler, I/O-shield, div cd'er osv. til og med i orginalboksen. Mens når jeg bestillte ett fikk jeg bare kortet ikke manual engang
Makky Skrevet 23. august 2005 Forfatter Skrevet 23. august 2005 En kamerat kjøpte Abit IC7 og på dette er det jo liksom Gb LAN, men han sitt integrerte nettverkskort vil kun kjøre 100Mbit uansett kabel. Litt kjedelig når han har en annen pc med Gb LAN og Gb switch Ellers sitter jeg med et Abit IC7 Max3 som er et bedre hovedkort enn IC7, men omtrent umulig å få tak i. Etter et søk fant jeg en webshop som hadde det på siden sin men ikke på lager. Dette kostet 1200kr Hmm..kjører på med GB-switch her også...blir vel bare å klage hvis den ikke funker Har fra før et IC7 MAX3 kort, som _funka_ supert... En cpu døde i den, og fikk bytta cpuen på garanti, men etter den hendelsen fungerer ikke kortet som den skal lenger. Egen tråd om det Derfor jeg skal til innkjøp av et billig P4-hk.
PatSharpX Skrevet 23. august 2005 Skrevet 23. august 2005 Jeg har bestillt Hovedkort idag Abit IC7-MAX3 koster ikke så mye heller 595,- demo vare da men samma det!
Hans Erling Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Konge pris, den prisen jeg fant var sikkert utdatert deluxe!
Makky Skrevet 24. august 2005 Forfatter Skrevet 24. august 2005 Demo-kortet jeg mottok inneholdt alt som følger med orginalpakkninger!
Pingo68 Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 Hva bakplater (i/o-shield) angår, så er det ganske uproblematisk å skaffe tilveie slike til de fleste Asus kort. www.ebay.com er kjekt i så måte
Bob Ibsen Skrevet 24. august 2005 Skrevet 24. august 2005 En kamerat kjøpte Abit IC7 og på dette er det jo liksom Gb LAN, men han sitt integrerte nettverkskort vil kun kjøre 100Mbit uansett kabel. Litt kjedelig når han har en annen pc med Gb LAN og Gb switch Hmm..kjører på med GB-switch her også...blir vel bare å klage hvis den ikke funker Basisutgaven, som bare heter IC7, har ikke GBLAN eller noen utnyttelse av CSA-bussen. Skal man ha denne løsningen, må man over på for eksempel IC7-G eller IC7-MAX3.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå