Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com adsl modem og tele2 oppsett


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en 3com officeconnect adsl wireless 11g firewall router og har en adsl linje fra tele2. Men får ikke dette til å fungere sammen. Har oppdatert til nyeste firewall og prøvd linja med et annet adsl modem, noe som fungerte.

Er det noen som vet hva slags oppsett tele2 trenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Encapsulation: LLC VPI/VCI 8/35 eller i noen tilfelle 0/100

I hvilke alternativ skal jeg fylle inn dette, får det ikke til å fungere

 

 

Hvis du får sjekket innstillingene på det andre ADSL modemet , så kan du kopiere det som står der ...

 

Det andre modemet har automatiske innstillinger, Jensen adsl modem kjøpt på elkjøp.

Lenke til kommentar

Encapsulation: LLC VPI/VCI 8/35 eller i noen tilfelle 0/100

I hvilke alternativ skal jeg fylle inn dette, får det ikke til å fungere

Encapsulation: LLC

VPI: 8

VCI: 35

 

VPI/VCI er i noen tilfeller 0/100.

 

Hvis syns-lyset er på har du kontakt med sentralen. Dette kommer vanligvis på etter et minutt eller to etter at du har slått på boksen.

Lenke til kommentar

VPI/VCI 5/38

Encapsulation LLC

Protocol Bridge

IP Address 192.168.1.1

Subnet Mask 255.255.255.0

Gateway 0.0.0.0

Primary DNS ---

Secondary DNS ---

 

når jeg har brukt det opsettet dere sier er rett her så får jeg det som står ovenfor, kommer ingen vei :no:

 

har funnet ut at sync lyset bare blinker en liten stund, og så gir det seg.

har prøvd med 0/100 også...har gjenopprettet fabrikkinstillinger flere ganger for at det ikke skal ligge noe kluss bak for hver gang jeg prøver og oppdatert til den nyeste firmware 2.05...prøvd også med andre firmware, men det fungerer rett og slett ikke. begynner å bli frustrert på hva som er feilen nå og begynner å lure på hva for en liten simpel ting det er jeg overser.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har denne ruter. Bruk Wizard,da får du opp flere valg. Hvis Tele2 har brukernavn & passord, velger du PPPoE, skriv evt inn de opplysningene.

Hvis ikke du trenger brukernavn velger du Dynamic/Fixed IP in 1483 Bridge Mode (For Multiple PCs)

 

Velg next: Der setter du opp Get IP by DHCP velg Yes

VPI/VCI har jeg satt til 8/35. Virker både Telenor & Bluecom.

Encapsulation: Skal være LLC.

 

Trykk på Apply

 

Funker hos meg.

Lenke til kommentar

Nå veit ikke jeg hvilken firmware du har på 3comen, men hvis den er gammel, så har du jo ikke mulighet for dhcp fra isp engang. Da må du oppgradere ruteren med ny firmware for at den skal funke.. Tele2 har forresten ikke noe brukernavn og passord du skal skrive inn.. bare motta ip fra de og sett de spesielle parameterne til 8/35, så skal det funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...