Gå til innhold

Star Wars Galaxies - Going Down. (Har du sluttet?)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Bare litt nysgjerrig her - jeg har spillt SWG en stund (minus en tre måneders pause) og var blant dem som ventet i spenning på CU (Combat Upgrade/Update) for å se hva som skjedde med spillet. Spillet ble bedre - uten tvil - men desverre er bugs et problem og hele fokuset ser ut til å ha blitt Bountyhunter vs. Jedi. Etter å ha testet spillet i en måned har jeg nå kansellert begge kontoene mine, og har sluttet.

I tillegg til dette fant jeg ut at i min galakse hadde et stort antall personer sluttet (hele guild forsvant), og jeg ser trenden i den klanen jeg var med i også.

Det jeg lurer på er... noen som holder til på forumet her som har vært aktive i SWG og sluttet - og hvorfor? :)

Endret av Grim Aramis
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg spilte det før men ble lei. Det var så hakkete, du kunne kjøre speederen din rundt og helt plutselig var du midt i et hus som dukket opp fra intet. Det var så inn i h....e latterlige 'quests'! Tok themeparks rundt omkring, for å nevne den aller største skuffelsen var da jeg tok Imperial Themepark... herregud, hva tenkte de på da de lagde den? Du gjorde 20 klin like missions, løp til et sted, drepte 20 pers, løp tilbake for så å få et helt likt 'quest'. Så var det den evinnelige grindingen da.... sitte i kø utenfor spaceport, bli buffa til enorm styrke så du kunne drepe Krayts alene for så å løpe inn og ut å ta missions som var helt like. Jeg ga meg før space expansion kom, kanskje den reddet noe av spillet, men for min del var det mange penger ut vinduet. Fysj for no' dritt!

Endret av herpel
Skrevet

Du er visst ikke den eneste :) men SOE har visstnok oppfattet at mange sluttet pga. siste patch og har bestemt seg for å reversere forandringene - men folk har ikke akkurat troen på at det er siste gang de ødelegger SWG... Nuja.

Skrevet (endret)

Spilte veldig mye for et år siden, men så klikket pcen og jeg ble borte i 4 mnd. Var guildleder, og når jeg kom tilbake var det ingen igjen. De jeg kjente godt hadde gått over til Everquest2 og et par andre ventet på WoW. Jeg spilte kanskje 2 uker, før jeg fant ut at det ble for kjedelig.

Prøvde det igjen for 2 mnd siden, og må si at CU ødela spillet ganske mye. Omtrent ALT ble gjort om, og våpen jeg kunne bruke før, kan jeg ikke bruke lenger osv. (Litt surt når man har 5 sett med comp armor, og man må ta opp et annet profession for å bruke det.)

Har fortsatt to accounts, en av de kommer jeg til å beholde, den andre "låner" jeg bort. Håper fortsatt at flere av de "gamle" vil returnere, og da begynner jeg og spille igjen. (Tror jeg) Etter at jeg har blitt lei av WoW enda en gang såklart. ;)

Har lagt merke til at et par nordmenn har kommet tilbake, men vet ikke om det spiller så mye.

Edit: Hadde de gjort om på CU så hadde jeg kommet tilbake igjen. Serverstabiliteten og alt sånt må også fikses. JTL er bare og glemme med den laggen som er der oppe.

Endret av Volcov
Skrevet

CU ødela alt, de kunne bare balansert yrkene, våpene, armoren, uten å legge til den nye WoW rip offen.

slutta rett før den nyeste patchen, selv om jeg er veldig berykta på Ahazi, fant jeg ut at det er bedre å selge jedien min enn å bruke tida mi på søppel

Skrevet

er et bra spill, men ja CU ødela mye. ER bare litt kjedelig at det nesten ikke er noen folk igjen. OG det koster 50$ å overføre char til en populated server som feks Brie....

lurer på om jeg skal ta på spanderbuksene å kline til med JTL .. men veit ikke helt om det er verdt det.

Blir nok ikke noen mmorpgs på meg en stund, siden allt som er ute er crap....

går vell tilbake til gode gamle AO tenker jeg!

Skrevet

Tja... JTL er jo greit å ha for å slippe unna å måtte vente på shuttles og slikt (ikke det at ventetiden er noe særlig) men noe mer enn det er de ikke verdt imho.

Har selv ikke vært i space på en stund - men det skal ha blitt forferdelig laggy "out there" samt at jeg syns det ødelegger litt at en enslig rebell kan klare å ta ned en star-destroyer alene...

Skrevet

Jeg slutta SWG rett etter CU, den ødelagte hele spillet med å være WoW rippoff som noen her nevnte tidligere. Kontoen er ikke slettet da jeg hadde glemt det bort og de tok betalt for et helt år til :S

Som TKM så var jeg ganske sterk i combat, men etter CU så var jeg en av de svakeste klassene i spillet.

Melee folk fikk en nedgradering og ranged folka fikk major oppgradering som gjorde det umulig å pvp'e de.

Å skaffe 1000 i xp var en lang kamp og de fleste skills krevde flere hundre tusen så jeg gav opp til slutt (jobba meg opp mot jedi for gøy).

Hadde å en master musician/dancersom jeg hadde begynt å oppgradere til en buffer, etter CU så var dansere/musikere overflødige og når jeg i forrige uke logga meg på og gikk inn i coronet's kantine var det 2 personer der, den som før var overfylt ;)

Nei CU skulle aldri ha kommet, de skulle heller ha oppgradert serverene og fikset buggene som var. Kanskje hatt en gradvis overgang til det nye, slik at folk kunne tilpassa seg og gi beskjed om noe ikke funka helt fint.

Måten SOE's GM oppførte seg rett før CU var også helt idiotisk, halve folka på serverene plasserte seg utenfor starportene og demonstrerte mot denne oppgraderingen og de kom faktisk å kasta oss ut og slente oss til andre siden av galaksen, ytringsfrihet "up my ass" :(

Skrevet

sinnsykt enig med Meendel :yes:

Hadde selv en TKM/MD, og når jeg kom tilbake var hele dritten bortkasta. Skulle man soloe en gnort så måtte man ha backup fra hele guilden, og håpe at man hadde en MD i gruppa si som kunne resse. (Ok, kanskje ikke så ille, men de som prøvde vet hva jeg snakker om.)

Når jeg nå kommer tilbake så er det tomt for folk. Eneste som er igjen er folk som bruker /yell om butikkene sine, og entertainers som er afk og som ikke gjør en dritt.

Trodde aldri jeg skulle sagt dette, men jeg hadde ikke noe imot en halvtime i buffkø i forhold til hvordan det er idag. Coronet er tomt! Bestine er.. en spøkelsesby! Theed er ikke som det pleide og være! Kjenner fortsatt noen folk som spiller, men det er ikke det samme som før. SWG mistet alt det hadde, bare for at det skulle leve opp til WoW. Det gjorde faktisk det før CU, ser man bort fra et par ting man kunne forandret på.

Jeg har aldri hatt en bedre spillopplevelse i et annet spill enn SWG, og synes det er synd at SOE ikke hører på folka som faktisk spiller spillet. (Jææævlig kjekt og ha 6 sett med comp armor man ikke får brukt fordi man har feil profession, en haug med carbines som man brukte et par mill på, og div andre ting.) Takk så sinnsykt mye SOE, for at jeg ikke får brukt dette lenger. Ikke F om jeg tar et annet profession enn Ranger for og få brukt comp armor.

- Zentor @ Eclipse

Skrevet

Har flere ting å adde til "klaginga" mi ;) Før CU så var SWG ikke bare et sloss spill, en kunne crafte, danse og masse annet. Etter CU var disse klassene overflødige, kanskje ikke crafterene, men de selger ikke så mye nå som før.

World of Warcraft er laget slik at en ikke trenger slike professions som dansere eller doktorer for å buffe. I SWG så fikk en faktisk psykiske skader som entertainere kunne heale noe som jeg syntes var en naturlig del av spillet pga det virker logisk at noen blir psykisk skadet i kamp og ikke bare mister litt liv :S

Fysiske skader tok medic's seg av.

For å si det sånn så gikk SWG fra allsidig spill til rent sloss spill, og hvorfor det? Jo fordi WoW kom på markedet og fikk masse nye spillere på kort tid ;)

Folk som syntes SWG nå er bra har ikke sett hvordan det var før, da var det et avansert og gøy spill.

Nei nå får jeg slutte å sutre over et ødelagt spill :(

Skrevet

Man var mer sosial synes jeg. Man dro til nærmeste cantina for og heale bf osv, snakket med folk. Og man snakket med de samme folkene neste gang man kom tilbake!

En annen ting; I WoW kan man gå rundt, plutselig bli invitert i group, og groupleadern sier: Help me with q plz!!!

Unnskyld meg, men hva er det for noe? Opplevde omtrent aldri det i SWG, folk var høfligere, og de fleste oppførte seg som man gjør IRL. Tilogmed nye folk var som regel høflige, og hvis de ikke var det, kunne man bare si ifra til dem. De forandret seg fort, og merket hvordan man skulle oppføre seg.

Man hadde karakterer i SWG. Som på min server, folk man ser der som er legendariske, man husker dem fordi de har gjort ting ingen andre har gjort! Man kan designe sin egen char til de grader man vil, man kan skrive en bio om charen sin.

Man hadde et større samfunn, folk måtte bidra til noe fordi man finner ikke ting på samme måte som man gjør i WoW. Man finner omtrent ikke bra items, det må craftere lage, man må lete litt etter spesielle items. Skal man dekorere huset sitt, bruker man ofte litt tid på det og finner det man VIL ha.

Jeg håper innerst inne at SOE stiller tilbake alt igjen, men vet jo innerst inne at dette aldri kommer til og skje. :(

Synd, fordi SWG var et fantastisk spill.

Skrevet (endret)

Yup :'( Kan innrømme at jeg var litt lei på slutten, men dette var fordi SOE absolutt skulle gjøre livet for de som grindet til Jedi surt pluss at en del av de jeg kjente og respekterte forlot spillet :(

Ja en fikk lettere et kjent navn i SWG, laget en gode ting, var god til å buffe eller rett og slett var en god kriger så ble en kjent. Føler at jeg nå i WoW ikke har den sosiale atmosfæren jeg hadde i SWG.

Ble lett kjent med folk i SWG for det var alltid mye å snakke om, som buffs, items og masse annet.

Er nesten på gråten :cry: når en tenker på hvor bra spillet var.

Endret av Meendel
Skrevet (endret)
..pluss at en del av de jeg kjente og respekterte forlot spillet :(

Samme skjedde meg meg :( Når jeg kom tilbake hadde de fleste dratt over til EQ2, eller så ventet de på WoW.

Selv om man ikke kjente alle så veldig godt, så tok folk seg tid til å ta en prat. Som du sa, om buffs, items osv. Praten satt løst og man følte seg vel. I WoW er det mye mer stress og de fleste skal få lvlup fortest mulig. :(

Er nesten på gråten :cry: når en tenker på hvor bra spillet var.

Ja, og det irriterer meg at de måtte forandre på noe så bra. :mad:

Edit: *prøve SWG litt*

Endret av Volcov
Skrevet

Communityet i SWG var noe helt for seg selv, etter at jeg var ferdig med å grinde templaten til min TKA/BH på eclipse startet jeg en char på Chimaera, etter at jeg hadde spilt i ca 30 minutt fikk jeg mail av en random person, han gav meg 40k credits. Han sa han viste hvor tungt det var uten penger i begynnelsen.

Det endte med at han started en char på ecplipse 100k rikere :p

Skrevet

yup, derfor jeg kom tilbake. Siden swg var en 10er når det gjaldt community. Men nå er det jo fan meg ikke no folk igjen. Veldig veldig synd, for dette er egentlig et bra spill..

BTW, TKA med 2h wep er visst ganske bra nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...