Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel - Porter stengt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på det samme jeg. Har NGT - prøver å åpne noen porter i ruteren min (3com) for å få active mode på dc++'en, men har foreløpig ikke fått det til.

 

har gjort følgende.

 

1. Gitt pcen min en static ip. (192.168.1.21)

2. Lagd virtual server på 3commen-

-server ip adress 192.168.1.21

-servce ports 1412

 

3.Legger inn min eksterne IP som jeg finner påhttp://www.dslreports.com/ip under Active ip og 1412 som port i dc'en.

 

Søker men ingen resultat ?? :no:

 

Noe jeg gjør feil, har hørt at man kanskje må endre på noen instillinger i selve modemet fra NGT ?

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Lurer på det samme jeg. Har NGT - prøver å åpne noen porter i ruteren min (3com) for å få active mode på dc'en, men har foreløpig ikke fått det til.

 

har gjort følgende.

 

1. Gitt pcen min en static ip. (192.168.1.21)

2. Lagd virtual server på 3commen-

-server ip adress 192.168.1.21

-servce ports 1412

 

3.Legger inn 192.168.1.21 og 1412 som activeip og port i dc'en.

 

Søker men ingen resultat ?? :no:

 

Noe jeg gjør feil, har hørt at man kanskje må endre på noen instillinger i selve modemet fra NGT ?

Mulig jeg er litt trøtt og ikke helt hva denne dc'en du snakker om er...... Men hvis jeg skjønner deg riktig og du snakker om å være aktiv bruker og du mener dc++ eller noe.... Så må du ihvertfall forandre punkt nr 3. der skal du ikke bruke din interne ip til pc'n, men din ordentlige ip adresse ut mot verden :-)

Lenke til kommentar

Ja, er dc++ jeg snakker om. Hadde gjort feil (ifølge deg ;) ) i punkt 3. Fant min eksterne ip på denne siden http://www.dslreports.com/ip og la denne inn i settings activeIp på dc'en.

 

OPPSKRIFTEN SÅ LANGT.

1. Gitt pcen min en static ip. (192.168.1.21)

2. Lagd virtual server på 3commen-

-server ip adress 192.168.1.21

-servce ports 1412

 

3.Legger inn min eksterne IP som jeg finner påhttp://www.dslreports.com/ip under Active ip og 1412 som port i dc'en.

 

Fortsatt ingen resultat når jeg søker,forøvrig har jeg en netopia cayman 3351 modem fra NGT :(

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

I modemet fra nextgentel må du legge inn hvilke porter du skal åpne og til hvilken IP de skal åpnes mot. Du kan da velge å åpne til routeren din og drefra til PC`en din.

 

Har du netopia 3351 kan du sette det i Passthrough modus slik at det fungerer som en "bridge" mot routeren din og det er kun den du må konfigurere ved åpning av porter\etc.

 

Åpning av porter kan gjøres via endring.nextgentel.no hvis jeg husker riktig eller manuelt via resetting av modem, etc hvis du ikke har passordet... Følg da en av guidene over...

Lenke til kommentar

Har allerede lagt inn virtual server: 192.168.1.21,DC++, 1412

Når jeg prøver å legge inn special app med på port 1412 får jeg følgende feil:

 

ERROR: Either one of the Virtual Servers or Special Applications rules has already been configured for the incoming port with port number <1412>. You must either delete or modify the existing rule.

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
hm, interresant. Hadde ikke trudd det skulle være SÅ masse arbeid bare for å komme i active mode... men men får prøve litt då.

 

Skal jeg åpne portene på NGT modemet rett mot 3com routeren da liksom ?

Jau, og så fra routeren til PC`en din. Derfor er det nesten greire å kjøpe en switch og benytte modemet som router istedenfor denne doble konfigurasjonen.

 

Men som sagt kan du gjøre det hele langt enklere ved å sette modemet i Passthorugh til routeren. Send en PM hvis du trenger guide til det...

Lenke til kommentar
I modemet fra nextgentel må du legge inn hvilke porter du skal åpne og til hvilken IP de skal åpnes mot. Du kan da velge å åpne til routeren din og drefra til PC`en din.

Eneste måte å forwarde porter på i den 3com-router/modemet som er her, er å gjøre det slik: (og det virker ikke)

Hvilket modem(boks du fikk fra NGT) har du da ?? det må gjøres noe der også sannsynligvis...

Lenke til kommentar
I routeren bør du også legge inn dc++ og riktig port på Special Apps....

Hjelper ikke! Dessuten er det hvis man vil åpne for trigger port. Trigger port er å sette en port til kun å være åpen i korte øyeblikk, eller hvis opplastning, for så å bli stengt. Det er ingen god løsning, og heller ikke noe som må til for å bli aktiv bruker i dc++.

Lenke til kommentar
I modemet fra nextgentel må du legge inn hvilke porter du skal åpne og til hvilken IP de skal åpnes mot. Du kan da velge å åpne til routeren din og drefra til PC`en din.

Eneste måte å forwarde porter på i den 3com-router/modemet som er her, er å gjøre det slik: (og det virker ikke)

Men du har et modem fra Nextgentel som er koblet i wan porten på routeren?

Da må du først inn i modemet og åpne portene og så inn i routeren.

 

Fra Netopia\Speedtouch -> 3COM

3COM -> PC

 

Eller får en kjøpt routere sjøl slik at en ikke trenger Nextgentel sitt lenger?

Lenke til kommentar
Hvilket modem(boks du fikk fra NGT) har du da ?? det må gjøres noe der også sannsynligvis...

Edit: Sorry! Har misforstått... Det er eget modem ja. Jeg har ikke tilgang til å se noen ting av hva som er av bokser, fordi de står i første etasje hos han vi leier leilighet av. Det er hans nett, og jeg trodde det var en kombinert modem/router der oppe.

Endret av anth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...