Gå til innhold

Lurt å kjøpe 7800GT?


Drizt

Anbefalte innlegg

Topic sier alt. har bestilt et 7800Gt fra POV som ukens tilbud på netshop til 3200. Lurer på om jeg heller burde ha ventet til R520 kom ut om noen uker. Er uansett lei av å vente og vil gjerne beholde kortet, men surt hvis kortet faller 1000kr i pris om 3 uker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det kommer helt ann på. nVidia kortene kommer mest sannsynelig ikke til å synke i pris fordi ati lanserer sine kort. eneste grunnen jeg kan tenke meg som gjør det værdt å vente er hvis r520brikken yter like godt som ryktene skal ha det til.

 

edit:

konklusjon: jeg ville beholdt 7800gt. kjempe bra kort, som gir veldig mye for pengene!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Noe mer info angående åpning av pipes?

 

En ting til jeg stusset på var testen til anandtech på 7800Gt. Synes kortet kom veldig mye dårligere ut enn i andre tester rundt omkring på nettet. Der er eksempelvis x850XT PE raskere i endel spill. Blant annet Splinter Cell:CT i 1600x1200. Noen nevnte en plass at anandtech måtte ha driverproblemer med kortet, men de har ikke nevnt dette noen plass i testen... :hrm:

Lenke til kommentar

Jeg ville beholdt kortet...

Tipper på at du ikke får tak i ATi sine nye kort før godt ut i oktober uansett.

 

Synes også Anand sine tester var litt rare, alle andre har fått bedre, inklusive meg selv... Har et nV 7800GT her, klokket til 450Mhz... Det går unna! :yes:

Lenke til kommentar
Raptor,18/08/2005 : 21:45] Jeg ville beholdt kortet...

Tipper på at du ikke får tak i ATi sine nye kort før godt ut i oktober uansett.

 

Synes også Anand sine tester var litt rare, alle andre har fått bedre, inklusive meg selv... Har et nV 7800GT her, klokket til 450Mhz... Det går unna!  :yes:

Jepp. anandtech har nok dritti på draget her. Der virker det som 7800GT ikke er noe bedre enn Ultra. Dessuten virker konklusjonen mer kjølig enn samtlige andre tester jeg har lest på andre seriøse nettsteder. Hoho, har kortet i morgen eller mandag

 

Mitt tredje skjermkort, og alle gode ting er jo tre :love:

Endret av Drizt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...