Gå til innhold

Intel-basert spill-pc til ca 13 k. Kommentarer ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor oppgi amd når det er snakk om intel basert?
fordi trådstarter først ikke visste om han ville ha AMD eller Intel
Hvor i denne posten står det? kan ikke si jeg ser det noen sted her.

 

Jeg vet det høres helt forferdelig ut, men edit-knappen har faktisk en funksjon i dette forumet.

 

Når det står "dette innlegget ble endret av .. " kan du fra nå av bare regne med at det kan ha stått ting der før, som du desverre rett og slett har gått glipp av! :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Hvorfor oppgi amd når det er snakk om intel basert?
fordi trådstarter først ikke visste om han ville ha AMD eller Intel
Hvor i denne posten står det? kan ikke si jeg ser det noen sted her.

 

Jeg vet det høres helt forferdelig ut, men edit-knappen har faktisk en funksjon i dette forumet.

 

Når det står "dette innlegget ble endret av .. " kan du fra nå av bare regne med at det kan ha stått ting der før, som du desverre rett og slett har gått glipp av! :)

Joda, det greit nok det :) Viste jo at det var mulig, men syns man burde la slik stå, sånn at andre brukere som kanskje er litt tregere med å poste her får med seg hva alt dreier seg om! :)

Lenke til kommentar

Har nå satt opp ett oppsett for deg, intel basert som sagt. Leste fra første tråd at summen på oppsettet du skrev var 13k ++ .. Så jeg satt opp noe til for rundt 11562,-

 

---------------------------------------------------------------

 

Hovedkort

Asus P5LD2, I945P

 

Prosessor

Intel Pentium D 830 3.0GHz

 

Minne

Corsair TWIN2X 4300C3PRO DDR2 512 x2

 

PSU

NorthQ Strømforsyning 4775 ATX 400W Silent

 

Skjermkort

PowerColor Radeon X800GT 256MB GDDR3

 

HDD

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ x 2

 

DVD Brenner

Sony CD-brenner IDE 52x/32x/52x Sort

 

Kabinnett

Beantech Igloo 3 Miditower, sort.

---------------------------------------------------------------

Vet ikke om du syns noe om det her, men det oppsettet her er en del bedre enn det oppsettet du skrev opp fra starten av.

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar
Har altså fått nøyaktige spesifikasjoner på en evt. ny pc, og disse blir da listet opp her:

 

Pentium 4 660 3,6 ghz TH

2x512MB DUAL  DDR SDRAM

500 gb 7200 (2x250 SATA) harddisk

256MB ATI X700SE (PCIe, DVI-I)

Onboard 5.1 lyd (+ 5.1 surroundhøyttalere m/sub)

+ 3 års garanti/service og alskens dilldall (dvdbrenner, programvare etc.)

 

Kabinett og strømforsyning er inkludert, men dette vet jeg ingenting om :)

 

 

Prisen jeg ble tilbudt på denne er da 13230,-

PCen skal egentlig brukes til alt mulig. Både skolearbeid, spill og musikk/film.

 

EDIT: Har nå totalt endret oppgitte spesifikasjoner, da jeg fikk et nytt tilbud av en annen leverandør. Noe jeg bør endre på denne? Prisen ok? Takker for alle svar  ;)

Jeg har satt opp forslag til det jeg mener er en bedre maskin til lavere pris. Jeg har gått litt ned på prosessor og opp på skjermkort, slik at PC'en blir bedre til spilling. Den er fortsatt god på alle andre områder:

 

Montering

Misc Bygget av Hattelco MED Operativsystem, TUNDRA-COMPUTER SYSTEM

Garanti

Misc 3 Års Garanti Og Support For Tundra PC, 3 YEARS WARRANTY PSW

Kabinett

Aopen Case ATX Tower 350W Black Front-USB/Audio/1394 CAG1.1 24/SATA Connector, H600B

Hovedkort

Msi Mainboard S-775 Intel 915P ATX PCI-E Audio GbLAN IEEE1394 SATA Retail, 915P NEO2 PLATINUM

Prosessor

Intel CPU Pentium 4 650J 3.4GHz LGA S-775 800MHz 2M Boxed "Prescott EM64T", BX80547PG3400F

Minne

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR2 PC4300 533MHz Value BGA, GX21GB4300DC

Skjermkort

Connect3d VGA-Card Radeon X800XL 256MB PCI-E DVI TV-Out-Out Video-In Retail, 3028

Diskettstasjon

Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" AT Internal Black, SFD-321B/LBL1

Harddisk (S-ATA)

Samsung Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" Noise Guard 8MB, SP2504C

CD/DVD-Brenner

Nec DVD Recorder ND-3540A 16X Black Dual Layer DVD R/RW Bulk, ND-3540A/B

Mus

Logitech2o Premium Optical Wheel Mouse Black USB/PS/2 OEM Bulk PC Product, 930995-1600

Tastatur

Creative Keyboard KPA0 PS/2 Black Norwegian Whitebox, 7300000000172

Høyttalere

Creative SBS240 2.0 3W Active Speakers Retail Whitebox, 51MF0025AA001

Operativsystem

Microsoftx Windows XP Home Norwegian PC-PRODUCTION ONLY ORY T1 OEI CD+Manual PCCOA, N09-00128

Programpakke

Microsoftd Works 8.0/PicturePrem9/Flight Simulator 04 Nor CUS OEI CD PC Production Onl, 759-07866

programpakke

Cyberlink DVD Solution 2.0 Including PowerDVD 5 2.0Ch RW-SW Media Center Support, DS2.0A

Total: 11699,-

inkl. mva

 

Som du ser er dette en PC som leveres ferdig bygget med 3 års garanti fra Hattelco. Den blir derfor noe dyrere enn om man bare skal handle inn komponentene, men gir deg ekstra trygghet dersom noe skulle gå galt. :)

 

EDIT: Tilbudet er satt sammen på psdata.no, under linken "PC-Bygger", og "Intel Stasjonær med DDR2-RAM".

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Husk bare å prioritere skjermkort! Det er den viktigste prioriteringen du kan gjøre når du skal ha en spill-PC!

Kjøp et POV 7800GT fra Netshop for 3195,- så er grafikken sikret!

(Husk at du kan kjøpe et til til jul til for nærmere 2000,- og kjøre sli for fantastisk ytelse) :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...