Gå til innhold

Battlefield 2 virker ikke som det skal


TOO TRILL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener fortsatt det må være paden din. Har samme kjøler selv, bare at den heter "ATI 4 Silencer" (de er dønn like...) og på min er idle:36-37C og load:55-57C.

 

Jeg hadde problemer før, hvor vifta ikke funket helt men fortsatt ga signaler om at den kjørte 100%, og da gikk også mine temps opp i 90-95C. Det som var greit da var at du så at vifta gikk saktere enn det den skulle.

 

Nei enten returnerer du den eller så skifter du ut til goop (og mister garantien).

 

---------------------------------------------------------------

Edit: Helt nederst i høyre hjørne på ATI-Tool har du en knapp som heter settings. Rull deg helt ned på menyen til "miscellaneous". Inni der og da skal det være en knapp som heter "Show log file". Der er det logga alle temps og rpm's for tidsintervaller du bestemmer (jeg har hvert 20'ende sekund...)

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

Nå har jeg spilt og prøvd litt med forskjellige oppløsninger.

 

Alt på medium, uten lagg og klarte å spille en hel runde på singleplayer: 800x600@60mhz.

 

Alt på high og uten lagg, men spillet klikka etter to min: 1024x768@60mhz

 

Legger ved logg filen fra AtiTool.

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar

Det kortet her får du ikke lov å røre selv. Av meg.

 

Tror dette er det verste jeg har sett:

2005-08-18 16:20:53 Temperature: GPU: 108.3°C GPU environment: 66.0°C

2005-08-18 16:21:03 Temperature: GPU: 110.3°C GPU environment: 67.0°C

2005-08-18 16:21:13 Temperature: GPU: 110.3°C GPU environment: 67.0°C

Ditt kort er av 90nm produksjon, og i teorien skal 130nm klare brasene opp til 110C, men ikke 90nm, de skal visstnok klikke på +/-100C... Send det i retur fortere enn du spiser en tørr liten M&M...

 

Edit: Environment var ganske stabil syns jeg hele tida, så i mine øyne forsterker dette bare teorien min om en r*vva pad... :hm:

 

Edit2: hehe, jeg ser også at du prøvde å stille til 400/490 et par ganger... :D

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar

bf2 fryser når ejg spiller, meget irriterende iog med at jeg egentlig har en grei pc ;)

her er stats:

amd 64 3000 @3200

gf 6600gt

asus k8vse deluxe

rammen er twinmos 1gb

kjølt ned med bigwater hvor vann temp er på 36 under full last og temp på cpu er 41...

 

hva kan jeg gjøre, har forceware drivere.. 77.77

Lenke til kommentar

Nå har jeg sendt en e-post til netshop der jeg beskrev alt. Jeg spurte også om når netshop i Oslo åpner fordi jeg eventuelt fikser den der. Synes dere at jeg kanskje burde få litt rabatt fra netshop :roll: En kamerat bestilte en pc fra pcutstyr og der hadde de først puttet inn en annet skjermkort en det han hadde bestilt fordi de ike fikk det inn før etter to mnd. Men etter to mnd sa de at det kom om en mnd. Så kom det og de satte det inn, men skjermkortet opplevde de samme probleme som med mitt. Så han kjørte til pcutstyr for andre eller tredje gang med pc'en og det tok tre uker før han fikk den igjen. Han hadde bestilt 6800ultra cool fx med vannkjøling, men så var det noe galt med vannkjølinga. Så tok det et par uker før han fikk den igjen og da var alt i orden, men etter mye styr i 4mnd. Tror ikke at han fikk noe rabatt eller noe.

Lenke til kommentar
bf2 fryser når ejg spiller, meget irriterende iog med at jeg egentlig har en grei pc ;)

her er stats:

amd 64 3000 @3200

gf 6600gt

asus k8vse deluxe

rammen er twinmos 1gb

kjølt ned med bigwater hvor vann temp er på 36 under full last og temp på cpu er 41...

 

hva kan jeg gjøre, har forceware drivere.. 77.77

Før jeg fikk oppgradert skjermkortet, hadde jeg også et 6600gt. Men det dro spillet veldig bra. Faktisk hadde jeg alt på fult, uten aa og af. Spillet lagget ikke, iallfall la jeg ikke merke til noe. Så det er litt rart...

Lenke til kommentar
Nå har jeg sendt en e-post til netshop der jeg beskrev alt. Jeg spurte også om når netshop i Oslo åpner fordi jeg eventuelt fikser den der. Synes dere at jeg kanskje burde få litt rabatt fra netshop :roll: En kamerat bestilte en pc fra pcutstyr og der hadde de først puttet inn en annet skjermkort en det han hadde bestilt fordi de ike fikk det inn før etter to mnd. Men etter to mnd sa de at det kom om en mnd. Så kom det og de satte det inn, men skjermkortet opplevde de samme probleme som med mitt. Så han kjørte til pcutstyr for andre eller tredje gang med pc'en og det tok tre uker før han fikk den igjen. Han hadde bestilt 6800ultra cool fx med vannkjøling, men så var det noe galt med vannkjølinga. Så tok det et par uker før han fikk den igjen og da var alt i orden, men etter mye styr i 4mnd. Tror ikke at han fikk noe rabatt eller noe.

Butikken er åpent nå og er oppe til 20.00 idag. Hvis du kjører dit, så rekker dit før de stenger ;)

Lenke til kommentar
Offtopic:

Har du vært på netshop i oslo? Hvordan er det der?

Var der da de holdt på å pusse opp. Det er ialt 3 etasjer. Bakkenivået er der hvor showrommet skal være. Den er ganske romslig. 2 etasjen er lagret og 3 etasjen er kontroet. Hvis jeg ikke husker feil, hehe. Men tror ikke at showrommet er ferdig ennå. Butikken er åpen for henting av varer osv.

Lenke til kommentar

Jeg åpnet sidedøren i pc'en nå og sjekket viftene og det ser ut som om skjermkortvifta ikke virker. Den går noen ganger, men så stopper den etter et par sekunder.

 

EDIT: den går ikke i det hele tatt :nei:

 

EDIT 2: kan det hende at ledningen på vifta er plassert feil i kontakten på skjermkortet?

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar

Det er greit nok at vifta ikke funker. Det har jeg spilt med selv, men har aldri sett eller opplevd så høye temps noen gang ass... Har selv x800XT@PE og dette funka fint uten vifte i orden, oppimot 90C, men det skal den tåle. Skjønt jeg har også skifta ut fra pad til goop da.

 

For din egen del så ikke fikle med det kortet, fordi om noe nå først er svidd i stykker og du ikke har sett det enda så er det utrolig kjipt om noe virkelig ryker seinere og du har null garanti. 110C :ohmy::confused: ........ helt sykt...

Lenke til kommentar

Vel jeg har tatt med meg pc'en til netshop i Oslo og sagt i fra om hva som har skjedd. De sa at de skulle fikse den til mandag siden at de ikke hadde noen teknikkere inne i dag. Men siden jeg skal på villmarksleir med klassen så får jeg den ikke tilbake før på torsadg og da skal vi få se på kreftene :p

Endret av St.Matias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...