roac Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Microsoft har sluppet en artikkel som beskriver hvilke begrensninger WOW64 har: Overview of the compatibility considerations for 32-bit programs on 64-bit versions of Windows Server 2003 and Windows XP
endrebjo Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Jeg synes 32-/-16-bit-løsningene på WoW64 virker veldig dårlig gjennomtenkt og halvveis gjennomført. Jeg reagerer også på at Microsoft har boikottet OpenGL i WinXP Pro 64-bit.
roac Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Jeg synes 32-/-16-bit-løsningene på WoW64 virker veldig dårlig gjennomtenkt og halvveis gjennomført. Jeg har ikke noe i mot at folk har forskjellige oppfatninger, men det hadde vært veldig greit å få litt mer informasjon. Hva er det du finner dårlig gjennomtenkt/gjennomført, og hvordan kunne du tenkt deg at det var?
endrebjo Skrevet 17. august 2005 Skrevet 17. august 2005 Jeg synes 32-/-16-bit-løsningene på WoW64 virker veldig dårlig gjennomtenkt og halvveis gjennomført. Jeg har ikke noe i mot at folk har forskjellige oppfatninger, men det hadde vært veldig greit å få litt mer informasjon. Hva er det du finner dårlig gjennomtenkt/gjennomført, og hvordan kunne du tenkt deg at det var? Jeg sikter egentlig mest til 16-bits-delen. F.eks det å ta vekk hele 16-bits-støtten fordi ytelsen på enkelte 16-bits-programmer ville blitt veldig lav, synes jeg er litt unødvendig. Nå vet jeg ikke hvor dårlig ytelsen ville blitt, men den kan da umulig ha blitt så lav at man bare må ta vekk hele greien. Som de selv skriver, så er det en del installere som kjører på 16-bit, og til tross for at programmet kjøre på 32-bit, så vil disse bli nærmest ubrukelige for den vanlige bruker fordi installeren er 16-bits.
roac Skrevet 17. august 2005 Forfatter Skrevet 17. august 2005 Jeg sikter egentlig mest til 16-bits-delen.F.eks det å ta vekk hele 16-bits-støtten fordi ytelsen på enkelte 16-bits-programmer ville blitt veldig lav, synes jeg er litt unødvendig. Nå vet jeg ikke hvor dårlig ytelsen ville blitt, men den kan da umulig ha blitt så lav at man bare må ta vekk hele greien. Som de selv skriver, så er det en del installere som kjører på 16-bit, og til tross for at programmet kjøre på 32-bit, så vil disse bli nærmest ubrukelige for den vanlige bruker fordi installeren er 16-bits. Nja, rett meg gjerne hvis jeg tar feil, men siste 16-bit Windows var vel Windows 3.11. Windows 95 ble sluppet for ca 10 år siden, så det naturlige spørsmålet blir jo hvor lenge man skal støtte gamle applikasjoner. Jeg har ingen problemer med å forstå problemet med installasjonsprogrammer, men på den annen side så er det kanskje på tide at programvareleverandører gjør et lite forsøk på å følge med i utviklingen. Nå er Vista enda i Beta, så man må jo også ta høyde for endringer underveis, ikke bare i Vista men også hos andre andre programvareleverandører. Seriøse programvareleverandører som bruker 16-bits installasjonsprogramvare kommer til å bytte ut eller oppgradere denne, og det er vel strengt tatt på tide. Med andre ord, jeg synes det er fint at 16-bits støtten forsvinner fra 64-bits Windows. Windows XP kommer fremdeles til å være i 32-bits versjon en stund fremover, så de som har reelt behov for 16-bits programvare vil kunne benytte denne fremover. Tross alt så er også Windows 3.11 fremdeles i drift enkelte steder, og fy som det går unna på en ny PC, i likhet med Windows NT 4.0
endrebjo Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 Jeg har ingen problemer med å forstå problemet med installasjonsprogrammer, men på den annen side så er det kanskje på tide at programvareleverandører gjør et lite forsøk på å følge med i utviklingen. Nå tenkte jeg mest på eldre programmer der utviklingen har stoppet opp, mens programmet samtidig har unike egenskaper man sjeldent finner i andre programmer. Slike finnes fremdeles, og jeg vet at slike er i bruk i enkelte bedrifter fremdeles.
MrLee Skrevet 18. august 2005 Skrevet 18. august 2005 har en enkel løsning til det: IKKE oppgrader til Win XP 64bit! forøvrig, hvorfor skulle MS inkludere openGL i 64bit? det er vel en meget så naturlig ting å ta med i drivere til grafikkortene...noe MS ikke har noe som helst med å gjøre uansett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå