Gå til innhold

MÅ man ha Kjølepasta mellom CPU og vifte? WHY?

_Daniel_

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg har en ny pc som er bare 4 dager gammel, har en AMD 3700+ og har standar viften.. Uansett om jeg spiller, laster ned musikk eller at pc står og bare går så er den¨på 40 grader, er dette bra?? Men BURDE man bruke kjølepasta selv om cpu er såpass kjølig??

Forvirra..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ikkje behov for meir kjøling. Det har vist seg at Boxed-kjølarane til AMD's A64-serie er svært god og kjøler godt.

Det er om du skal overklokke at ny kjølar kan bli nødvendig, sjølv om det ikkje alltid er sikkert. Det er fleire som overklokker sin A64 med medfølgande kjølar.

Skrevet

Hehe Ops.. Mente mellom kjøleribba og cpu...

Men helt nerderst på kjøleribba er jo lunka.. ikke mye varm.. og cpu temp ligger på 40 grader så AMD sine vifter er vist bra:D

Men.. Hvis jeg klokker opp cpu... hvor mange grader tåler cpu før jeg må ha ny vifte og slenge på kjølepasta??

Hva er en gjennomsnittstemp på cpu'er??

Skrevet

Hvis man har naken kjerne, som på de gamle socket A, er det et must å ha kjølepasta på, rett og slett fordi den overflaten som all varmen skal fordeles på er så liten, så da må man gjøre alt hva man kan for å effektivisere overførselen av varme. Med IHS, som på P4 eller A64, så har denne flaten økt betraktlig, og behovet for kjølepasta er ikke like stort lenger, selv om mitt personlige syn er at man alltid skal ha pasta på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...