Gå til innhold

hva er best av x700 og 9700


Skillz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

x700 er kanskje det beste skjermkortet til bærbare idag.

Ikke bare grunnet ytelse men også lavt strømforbruk, Geforce Go 6600 er vel dens fremste rival og yter omtrent det samme.'

Radeon 9700 hører til den gamle radeon serien og yter litt dårligere enn x600 har jeg hørt, om valget står mellom R9700 og Rx700 er det som natt og dag, R9700 er ett langt dårligere kort både med tanke på ytelse og strømforbruk.

 

Skal du ha best ytelse (med medfølgende støy og dårlig batteritid) kan du satse på ett Raden x800-850kort eller Geforce Go 6800, men da kan du (etter min mening) like godt kjøpe stasjonær.

 

Anbefaler Radeon x700 eller Geforce Go 6600

Edit: 128mb videominne er å anbefale

Edit2:

Jeg kjøpte Denne, Den har litt høyere hastighet på rammen enn di fleste, godt skjermkort og overkommelig pris. Vifta høres nesten ikke når den e i idle. Kjører WoW lett, men det kommer sikkert an på hvilke spesifikasjoner du velger. Lykke til

Endret av rhemal
Lenke til kommentar

okå, det er akkurat samme type hardware i en "bygg selv" som ferdikonfigurert,

men liker man ikke så liker man ikke..

Tror forskjellen på 64mb og 128mb er ganske stor egentlig, fordi de fleste spill bruker ganske mye videominne. 75mb+ er vel å regne med. Man får lagg når videorammet må fylles opp med nytt data hele tiden fordi det ikke var plass til å la alt være liggende. Forskjellen på 128mb og 256mb er derimot mindre siden få spill enda bruker slike mengder. Har faktisk sett bechmarks der 256mb varianten var treigere enn 128 varianten. Uansett, jeg ville gått for 128, men om den faktiske forskjellen er så stor kan bare eksperter og faktiske benchmarks tall besvare. Generelt vil jeg tro at de skjermkortene til bærbare som har 64mb minne også har dårligere klokkefrekvenser og dx funskjoner (x600, integrerte intel og via baserte bord) som gjør de dobbelt så dårlige valg.

 

Edit: Det der med 75+ mb bruk av videominne er totalt sprøyt fra min side, aner ikke hva som fikk meg til å skrive det, har rett å slett ikke peiling på hvor mye minne som kreves på skjermkortet;) Kan jo hende det kan kompanseres med minne på hovedkortet...

Endret av rhemal
Lenke til kommentar
okå, det er akkurat samme type hardware i en "bygg selv" som ferdikonfigurert,

men liker man ikke så liker man ikke..

 

Hmmm... Der er hvertfall ikke jeg enig, greit at det er snakk om samme hardware, men kan du forsvare at det faktisk er generelt mer kluss med bygge pcen? Slik jeg har lest på forum er det generelet mer tull med pcer fra multicom, whitebox feks. Men tundra har jeg ikke hørt om så mye feil, bortsett fra noen døde pixler.

 

Jeg vill ha gått for noe sikkert, det er snakk om mye penger. Se på kjente merker som dell, fs, acer, asus osv...

Lenke til kommentar
Tror forskjellen på 64mb og 128mb er ganske stor egentlig, fordi de fleste spill bruker ganske mye videominne. 75mb+ er vel å regne med. Man får lagg når videorammet må fylles opp med nytt data hele tiden fordi det ikke var plass til å la alt være liggende.

Sant. Vil bare påpeke at i 'forrige generasjons bærbare' (eller denne generasjonens mid-end brikker) var/er gjerne et ATI Mobility Radeon 9600/9700/X300/X600/Go6200 for tregt uansett til å kjøre med høye nok detaljer detaljer til at man kom opp i den problemstillingen så ofte. Om forskjellen er uspillbare 9 FPS vs. like uspillbare 14 FPS er/var ikke så vesentlig.

 

Hvis det derimot er snakk om et X700/Go6600 så kan nok forskjellen mellom 64MB og 128MB videominne være det som skiller spillbart mot uspillbart hvis man skrur opp litt på videominneslukende effekter, antialiasing, skjermoppløsning, eller teksturstørrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...