xoriath Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Fåretrekker Maxtor jeg da... Har hatt 8 WD, å alle har krasja (HW-inkompatibilitet....) Etter bytte til Maxtor har ikke diken ligget ned en gang...
Jørgen Sørheim Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Før man kan si hva som er "best", er det en fordel om trådstarter skriver opp sine prioriteringer. Selv har jeg GB/kr og støynivå som førsteprioritering. Ytelse kan være så mangt. Skal man ha det ypperste av det ypperste, har man SCSI-disker med 15k RPM. Er det snakk om PATA/SATA, har WD rykte på seg for å være kjappe (men bråkete og dyre).
Simen1 Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 hei, jeg lurer på hvilket harddisk merke som er best på kvalitet og ytelse? For å være litt kverulant : ALLE harddiskmerkene er best .. .. på hver sine kvaliteter og hver sine ytelser. Dvs. alle merkene har en eller annen diskmodell som er best på ett eller annet punkt. Spesifiser gjerne litt bedre hva du mener med kvalitet, hvilken ytelse du er ute etter og hvilke typer disker som utelukkes (f.eks SCSI, 2,5" osv)
Simen1 Skrevet 19. august 2005 Skrevet 19. august 2005 Ok, da har vi en faktor på plass. Fortsatt gjenstår: Hvilken ytelse er det du tenker på? (bruksområde) Hvilken kvalitet er det du tenker på? (levetid, feilprosent, tåler mest støt, minst støy, minst varme, lavest pris, lavest pris/GB, osv) Hvilke kvalitet/ytelse-faktorer er du villig til å senke kravene på for å heve kravene på andre områder? f.eks GB/krone, 8MB (og + ca 50 kr) eller 2MB, 7200rpm med bra GB/krone-forhold eller 10.000rpm med dårlig GB/krone-forhold. osv.
LowBalls Skrevet 19. august 2005 Forfatter Skrevet 19. august 2005 (endret) Bruksområde: spill, musikk, film Kvalitet: Levetid, minst støy, laveste pris. det er vel det jeg prioriterer mest jeg foretrekker raskhet framfor mindre støy. men jeg tenker nå på 7200rpm, blir vel for dyrt med 10.000rpm og jeg vil heller ha mere catch minne (vis det står 8MB, da er vel det catch minne? eller?) en mindre støy vis dere skjønnte noe av det håper det gjorde det litt bedre og svare på? vis ikke, bare nevn flere ting, så skal jeg prøve og svare så godt jeg kan Endret 19. august 2005 av alex91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå