TCK Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Hei! Skal bare skrive denne tråden for fetter'n min...: Han har ein av dell sine topp modeller... hsuker ikke helt hvilken men den hadde 518 mb ram, P4 1,7 GHZ og 80 gigs... Men den har 1 problem... Den hakker i GTA3... Eg fatter ikke hvorfor.. den er jo ganske rask da.... Er det noen måte å få den til å slutte å hakke??
klo Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Vilket skjermkot står i pc'n? Ville tro det var en av de billige typene (mx?) isåfall budre du kjøpe nytt skjermkort
relathief Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Hadde hjulpet å vite hvilket operativsystem han kjører. I XP er det jo noe trøbbel med refresh rate. Dette kan fikses med nvreffix.
dudsi Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Det har nok med skjermkort driverne å gjøre. PS! refresh rate forårsaker ikke slike problem...så det tipset skal du bare glatt overse når det gjelder ditt problem :wink:
Muffinman Skrevet 6. august 2002 Skrevet 6. august 2002 Refresh-rate problemet det refereres til her har ingenting med at spillene hakker å gjøre. Derimot vil skjermen flimre, og det kan jo over tid medføre både svimmelhet, kvalme og trøtthet. Dette er forøvrig lett å utbedre med en liten patch (finnes mange løsninger, http://www.google.com ). GTA 3 har veldig krevende grafikk, i tillegg til at spillet er en og annen tur innom harddisken under spilling. Skru ned på skjermoppløsning samt fargedybde, likeledes detalj-nivå osv. Ellers kan det være nyttig å avslutte flest mulig programmer som ligger og kjører i bakgrunnen før spilling (mange ikoner til høyre på oppgavelinjen...? :wink: ) Sjekk ellers spillprodusentens hjemmesider for patcher til spillet. Hvis grafikk-kortet er svakt, kan man jo prøve å overklokke, men du kjører ikke GTA 3 på et MX-kort særlig bra uansett. Kjøp nytt, tusenlappen får man masse for nå. Gud løkk... edit: Hvis jeg ikke tar feil, gjelder refresh-rate problemet kun nVidia-baserte skjermkort i XP og 2000. [ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-08-06 20:55 ]
TCK Skrevet 7. august 2002 Forfatter Skrevet 7. august 2002 Eg har eit Radeon VE skjermkort... skal prøve å stille på diverse ting i Options etterpå...
Muffinman Skrevet 7. august 2002 Skrevet 7. august 2002 Du mener vel Radeon _LE_ sikkert. 8500 LE skal kunne kjøre GTA3. Da er det nok bare tweaks som skal til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå