Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Overskriften sier vel mye, hva synes dere er best av Operation Flashpoint eller Battlefield 2? Personlig er jeg ikke særlig fan av BF-serien men stort fan av OFP serien. Storyen, brukervennligheten, vanskelige oppdrag (som setter hjernen i sving) og masse annet. Men nå er det opp til dere og si deres menig her om OFP vs BF2!!
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Må si meg helt enig. Kart-størrelsene er jo helt enorme (er det ikke 100 km2?). Multiplayer er gøy men på LAN er OFP EXTREMT gøy! Knuser BF-serien totalt!!!
kenneth11 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 unnskyld min uvitenhet, jeg har hørt navnet Operation Flashpoint, men hva er det?
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Operation Flashpoint er et taktisk skytespill med høy grad av realisme. Et skudd i kroppen, død, i beina litt fler. Man kan fly helikopter, kjøre biler (LADAer ), tanks, jeeper, trucker. Pluss masse annet. Man kan ikke velge om hva man skal være du bare gir deg selv og lagkameratene dine (single-player) det du synes passer. Brukervenligheten er helt på topp. Men kontrollene er litt anderledes enn hos enkelte andrespill. Man bruker f.eks. F1-F12 som kontroll over medhjelperne dine. Man gir dem selv ordre om de skal gå direkte til "waypointet" eller om de skal kjøre andre steder. Med add-ons kan man gjøre masse nytt. Jeg har en ninja som kan klatre opp vegger, henge etter telefonledninger, ta saltoer og masse annet (antar at den er innspirert av Splinter Cell) Mulighetene er altså mange... Oppdragene krever at man tåler masse prøving, med andre ord; man krever litt snartenking, utholdenhet og tålmodighet (man dør fort her). Men nå er det litt kaos om hvem som skal lage OFP 2, Codemasters har rettighetene mens Bohemia lager Armed Assault, men jeg leste på Codemasters sin hjemmeside at de jobbet også med OFP 2 Armed Assault skal ifølge Bohemia være en oppdatert OFP 2.. (ble nesten en forhåndsvining av OFP universet)
kenneth11 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Jojo, nå har jeg skjønt det, men, jeg hører alt dette snakket om en øy! Hva er historien i spillet?
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 (endret) Det er tre historier men jeg antar at du prater om US eller Resistance (håper at det er riktig skrevet) US Amerikanerne tror at de har vunnet krigen mot russerne, men plutselig på trenings øya du er på, så kommer russerne tilbake og skal innvandere dere det blir skikkelige kamper her. (øya heter Everon) Man blir tatt til fange av noen motstandere etter at gruppen din blir drept. Da er det kun du som vet at disse trenger hjelp men amerikanerne kan ikke hjelpe... Resistance Du er Viktor Troska, frihetskjemper som er blitt sivil. Mitt på dagen når du skal til jobb for du høreover radioen at øya (Nogova) blir innvadert av russerne. Du er motvillig til å sammarbeide med motstandsbevegelsen. Men en dag kommer en man fra motstandsbevegelsen kommer og ber om hjelp. Han gjømmer du på låven din. Like etter kommer russerne å skal drepe han. Sammen hos deg er det tre venner en av dem sier den russiske offisereren imot og blir skutt i hodet. Du blir tatt som gissel av dem til du røper hvor han er. Du har tre muligheter: Røpe hvor han er (da for du oppdrag "failed", men du kan gjøre det godt i oppdraget etter) Prøve og diskutere med dem (ender opp med at han sier "hold kjeft") eller du kan løpe inn i låven, ta AKen til motstandsmannen og skyte de tre russerne (lurets) Håper dette hjalp deg Du tenker vel enten på Everon eller Nogova *Bytta navn på Malden til Everon Endret 14. august 2005 av Slettet+56132
Glipp Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 (endret) Armed Assault skal ifølge Bohemia være en oppdatert OFP 2..(ble nesten en forhåndsvining av OFP universet) Err. Nei... ArmA er en oppdatert version av OFp1, som kommer i Q4 2005, så kommer "game2" i Q4 2006....... edit: leif Endret 14. august 2005 av *Magnus*
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Ja, ja, jeg syntes at det ble så mye kaos at jeg måtte si min mening. Men det med ArmA fant jeg på Bohemia Studio og på ArmA...
BigWhig Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Noe vanskelig å sammenligne BF2 og OFP etter min mening. OFP er vel noe av det mer realistiske av army FPS og gir kanskje den beste følelsen av å være ute i bushen. SP opplevelsen er meget bra, samt COOP-maps i MP. Har spilt utallige timer COOP med en kompis. Ikke vanskelig å se at BF-serien har lånt en del ting fra OFP når det gjelder kjøretøy osv. BF2 er veldig gøy i MP. Alle maps er små i forhold til OFP. Gir litt mer sandkassefølelse. Mye mer rask action i BF2, som gjør at en fint kan sette seg ned å spille en liten halvtime. OFP krever etter min mening litt mer tid og planlegging.
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Jeg synes at det er ganske gøy, litt dumt at det ikke er commander her, for det hadde blitt gøy. Squads er det jo man starter i. (selv om ofte ikke føles slik) Men OFP er gøyest å spille med seriøse spillere, ikke sånne som tar en tanks og stikker av.
Idioteque Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Må si meg helt enig.Kart-størrelsene er jo helt enorme (er det ikke 100 km2?). Multiplayer er gøy men på LAN er OFP EXTREMT gøy! Knuser BF-serien totalt!!! Eh, hvorfor svarer du på ditt eget innlegg?
Gjest Slettet+56132 Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Hmm, det var et innlegg der for 2-3 minutter siden!
Idioteque Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Hmm,det var et innlegg der for 2-3 minutter siden! Å, vel da får jeg bare beklage.
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 14. august 2005 Skrevet 14. august 2005 Gå BF2!!!!!!!! Ikke mer å si.... syns ofp blir litt for komplisert... (men det er bra...bevares)
Desdichado Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 hva synes dere er best av Operation Flashpoint eller Battlefield 2? Må si meg hjertens enig med Kjellinge her, jeg kan vanskelig se hvordan du vil sammenligne et Action spill kontra en simulator. For det er jo nettopp det Flashpoint er. En "realistisk" krigssimulator brukt av styrker verden over. Battlefield 2 er jo ikke annet enn et eneste jag etter raske, hissige treffninger hvor den med størst våpen stort sett vinner. Så å velge en av disse blir feil, begge har sin sterke side og er overhode ikke konkurerende titler. Slik jeg ser det. Og til deg som skriker telletråd, rapporter tråden istedenfor å komme med et innlegg som utelukkende er ment for å øke din egen postcount. Eneste måten får å få noe til å skje på.
Tahiro Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 OPF var bra da det kom men blir jo utklassert idag selvsagt. Skal man ha det beste av det beste innen simulatorer så må det være Americas Army.
Gjest Slettet+56132 Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Americas Army er griet nok, men alle prøvene er greie, noen lette, andre meget vanskelige. Men det er jo gøy når man er expert marksman med alle 40 blinker skutt!!
Snorre Skrevet 15. august 2005 Skrevet 15. august 2005 Americas Army er griet nok,men alle prøvene er greie, noen lette, andre meget vanskelige. Men det er jo gøy når man er expert marksman med alle 40 blinker skutt!! America's Army? Det er snakk om BF2 contra OFP vise versa, blablabla. Uansett, ser nå at noen synes denne tråden ligner på en telletråd, og noen mener at tråden er bortkastet da man ikke kan sammenligne en simulator og et actionspill. Vel, vet egentlig ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg kommer til å holde tråden i nærmere øyensyn framover, og eventuelt gjøre noe om det skulle bli nødvendig. Snorre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå