Gå til innhold

Alternativ kjøling (olje)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kan man ikke bare steriliesre vann for alt utenom vann også. For så vidt jeg husker så leder ikke rent vann strøm heller. Igjen så er man da selvfølgelig på at boksen man har det i må forsegles, men vann har vel større varmekapasitet enn vann, eller er det jeg som husker feil der.

Lenke til kommentar

jo det var det jeg mente.

Og hvis man driver på å leker med slike ideer for kjøling måtte det jo være interesant å prøve med vann.

 

Forøvrig så kan man vel hindre at det utvikler seg lukt med olje hvis man bruker en eller annen form for hermetisk forsegling.

Lenke til kommentar
jo det var det jeg mente.

Og hvis man driver på å leker med slike ideer for kjøling måtte det jo være interesant å prøve med vann.

 

Forøvrig så kan man vel hindre at det utvikler seg lukt med olje hvis man bruker en eller annen form for hermetisk forsegling.

Jo det kan man dersom alle komponenter kommer rett fra produksjonslinja i rentrom, du selv står beskyttet i rentrom osv. Likevel vil sikkert komponenter gi fra seg nok partikler til at vannet blir strømførende og så er det good bye PC.

 

Forøvrig er dette alt testet og dokumentert andre steder på nettet. PCn virket den, en stund.

Lenke til kommentar

For å finne ut om man har strømførende væske på en lett måte, går det ikke ann å stille et multimeter på Ohm og måle? Hvis det gir lavt utslag er det lite Ohm og det leder strøm godt, men hvis det kommer høye tall så er det stor motstand og dårlig ledeevne av strøm...

Lenke til kommentar
Er det ikke bare å kjøpe et skikkelig vannkjølingssett.

Det er tryggere, mindre vedlikehold og bedre utprøvd. I tillegg har selgeren et ansvar hvis det er noe feil med utstyret, i motsetning til hvordan det blir hvis du legger PCen i olje...

Så har man den lille detaljen som heter pris..

 

Uansett er vel ikke dette noe man gjør med "den dyre pcen"...

Man gjør det liksom bare for å prøve/leke seg.. :D

Lenke til kommentar

Kjipern at jeg nettopp kastet 12 PC'er på jobb som jeg kunne testet dette på, typisk at jeg finner sånne ting jeg vil teste 2-3 dager etter hehe.

 

Mulig jeg kan teste dette med en PC jeg har stående, men den er så gammel at den egerntlig ikke er verdt å eksperimentere med engang. Legger ut worklog hvis det blir noe av.

Lenke til kommentar
Kjipern at jeg nettopp kastet 12 PC'er på jobb som jeg kunne testet dette på, typisk at jeg finner sånne ting jeg vil teste 2-3 dager etter hehe.

 

Mulig jeg kan teste dette med en PC jeg har stående, men den er så gammel at den egerntlig ikke er verdt å eksperimentere med engang. Legger ut worklog hvis det blir noe av.

hvorfor kaster du egentlig PCer, tenk på alle "noobs" innvandrere/asylsøkere som ikke har peiling på data, du kan jo tjene deg rik på det, skriv i spesifikasjonene

128 000kb RAM (hvis maskinen bare hadde 128MB da)

og 500 000Khz prosessor hvis den hadde bare 0,5Ghz...

 

 

det er slik du tjener deg penger, og faktisk er det ikke ulovlig heller, det står jo hvor mye Ram og CPU det er :p..

 

 

men tilbake til topic:

hvis du drukner hele PCen i olje, ska du da la CPU vife ol. gå rundt?

Lenke til kommentar
Kjipern at jeg nettopp kastet 12 PC'er på jobb som jeg kunne testet dette på, typisk at jeg finner sånne ting jeg vil teste 2-3 dager etter hehe.

 

Mulig jeg kan teste dette med en PC jeg har stående, men den er så gammel at den egerntlig ikke er verdt å eksperimentere med engang. Legger ut worklog hvis det blir noe av.

hvorfor kaster du egentlig PCer, tenk på alle "noobs" innvandrere/asylsøkere som ikke har peiling på data, du kan jo tjene deg rik på det, skriv i spesifikasjonene

128 000kb RAM (hvis maskinen bare hadde 128MB da)

og 500 000Khz prosessor hvis den hadde bare 0,5Ghz...

 

 

det er slik du tjener deg penger, og faktisk er det ikke ulovlig heller, det står jo hvor mye Ram og CPU det er :p..

 

 

men tilbake til topic:

hvis du drukner hele PCen i olje, ska du da la CPU vife ol. gå rundt?

Det var noe de hadde på jobben som skulle dumpes, og når de dumper noe der så er det ekstremt ubrukelig hehe.

 

Viften på f.eks CPU har nok minimal funksjon, men det lager kanskje litt sirkulasjon i oljen. Skal jeg teste det så tar jeg nok bort vifter... Kan heller sette inn en vannkjølings pumpe for å lage litt sirkulasjon :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...