Mads-b Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 (endret) Hvis idag er fredag den tolvte. Hvordan regner jeg ut med PHP hvilken dag den første er? Jeg har to strings å gå på. En viser dagen i dag numerisk, mandag = 1, tiersdag = 2 osv. Den andre har datoen. Finnes det en funksjon til dette, eller må jeg regne meg fram til det? EDIT: glem det. $innrykk = $dagiuka - ($dagidag % 7); if ($innrykk < 0) { $innrykk += 7; } Outputer dagnummeret på dagen før den første. EDIT: nytt problem Endret 12. august 2005 av MBaardsgaard
Rasmus Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Bruk datoen, men kun måned og år. Da kan du få første dag i måneden slik: <?php echo date("l", mktime(0, 0, 0, 8, 1, 2005)); ?>
Mads-b Skrevet 12. august 2005 Forfatter Skrevet 12. august 2005 Jeg prøvde meg med følgende kode, men PHP er kranglete i dag(natt) Jeg vet, det er dårlig kode, men hovedmålet er å få det til å virke. foreach ($File as $num => $line) { $infom = $infoblock[$num]['maned']; $infod = $infoblock[$num]['dag']; $infoa = $infoblock[$num]['ar']; $infot = $infoblock[$num]['data']; $content .= "<tr><td><input id=\"$num\" name=\"m_$num\" value=\"$infom\" /></td><td><input id=\"$num\" name=\"d_$num\" value=\"$infod\" /></td><td><input id=\"$num\" name=\"a_$num\" value=\"$infoa\" /></td><td><input id=\"$num\" name=\"t_$num\" value=\"$infot\" /></td></tr>\n\t"; $namem++; $named++; $namea++; $namet++; } $content .= "<tr><td><label for=\"submit\"> </label>\n\t<input id=\"submit\" type=\"submit\" name=\"submitdata\" value=\"Send\" /></td></tr></p></table>"; } else { echo "Feil passord!"; } } if ($_POST['submitdata'] == TRUE) { $i = 0; while($i <= $line) { $namem = $_POST["m_ $i"]; $named = $_POST["d_ $i"]; $namea = $_POST["a_ $i"]; $namet = $_POST["t_ $i"]; $datafile .= "$named¤$namem¤$namea¤$namet"; $fh = fopen('data.txt', 'w') or die("Kunne ikke åpne database"); fwrite($fh, $datafile); fclose($fh); $i++; }
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå