Gå til innhold

Dato på recordings?


Anbefalte innlegg

Jeg overfører mine videoer fra DV kameraet mitt via FireWire og da viser ikke tid og dato når de blir .AVI filer. Har googla litt rundt omkring for å løse dette, og det viser seg at tid og dato er lagra inne i .AVI-filen, men vises bare ikke. Brukte da DVdate for å få opp datoen som funka fett på PCen, dessverre er det ikke mulighet for å flytte datoen/tiden lenger inn på bildet, siden det viser seg at når man brenner den ut på DVD og fyrer den i DVDen og ser den på en vanlig 28" TV, kuttes mer eller mindre både dato og tiden.

 

Noen som har andre måter å gjøre dette på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

En gammel tråd, og du har sikkert funnet en løsning på dette for lenge siden, men å flytte datoen rundt dit du vil ha den er ikke noe problem i dagens versjon av dette glimrende programmet iallefall.

 

Dette er et fantastisk program for "timestampe" filer, og også for å rename dem etter dato, konvertering osv.

 

Jeg er faktisk overrasket over at det ikke ligger i den flotte listen Oversikt over redigeringsprogram.

Endret av Dal
Lenke til kommentar
Jeg er faktisk overrasket over at det ikke ligger i den flotte listen Oversikt over redigeringsprogram.
Grunnen er so enkel at eg aldri har høyrd om DVdate (reknar med det var det du tenkte på), og ingen har nemnt det for meg tidlegare. Det vil seie, det kan godt vere eg las denne tråden når den vart laga for to år sidan, men eg tenkte vel ikkje på å leggje til programmet på den tid. Har lagt det til no, under «Andre nyttige småprogram».
Lenke til kommentar

Var ikke stygt ment eller noe, var bare forundret over et program som har gledet meg og andre så mye ikke er "oppdaget" av brukere av dette forumet.

Jeg leste om det på brukerforumet til Adobe Lightroom faktisk.

 

Oh, og linken du har lagt til i listen er feil, den skal vel være: http://paul.glagla.free.fr/dvdate_en.htm

 

Sjekk også ut de andre programmene han har laget, en del småsnadder der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...