abene Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Microsoft kjøper Vista i Tyskland Microsoft har kjøpt rettighetene til Vista-navnet av et tysk selskap. Det spørs om slike oppkjøp er like lett å få til i USA. Les artikkelen her
Tordenflesk Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Så dumt! Kjøpe opp firmaer med samme navn, bare fordi de har vært så dumme å velge et så "vanlig" navn?
Colossus Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Unnskyld meg, men er det ikke bedre å skifte navn isteden for å kjøpe alt som heter Vista?? Sløsing av penger sier jeg.
Gronz Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 Unnskyld meg, men er det ikke bedre å skifte navn isteden for å kjøpe alt som heter Vista??Sløsing av penger sier jeg. Det hadde sannsynligvis vært langt dyrere for Microsoft å skifte navn på den nye Windows-versjonen enn å kjøpe opp et par-tre små selskaper. I tillegg til at de hadde måttet endre alle steder i koden der det sto "Windows Vista" hadde de måttet restarte dusinvis med dyre reklamekampanjer og lignende. I tillegg er folk nå vant med navnet "Windows Vista".
Tordenflesk Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 M$ er late folk ass. Kjøpe opp selskaper bare for å slippe å bytte noen linjer med kode. jeeez!
Gronz Skrevet 12. august 2005 Skrevet 12. august 2005 M$ er late folk ass. Kjøpe opp selskaper bare for å slippe å bytte noen linjer med kode. jeeez! Som sagt, de måtte også ha startet flere meget dyre reklamekampanjer om igjen, de måtte ha gjenlaget logoer osv.
G Skrevet 13. august 2005 Skrevet 13. august 2005 At Microsoft gidder. Tror de hadde tjent på å bytte navn nå i en tidlig fase før det blir for sent med rettsaker og slike ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå