Gå til innhold

20-pin ATX i 24-pin EATX kontakt?


iver89

Anbefalte innlegg

Kjøpte nytt hovedkort i dag. Fant så ut at det kreves 24-pin EATX kontakt fra PSUen for å få det til å kjøre. Synes dog jeg har lest noen steder at det skal gå greit å sette i 20-pins ATX kontakten (på høyre side av EATX kontakten) uten større problemer. Om ikke stikker jeg å kjøper et adapter i morgen.

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte nytt hovedkort i dag. Fant så ut at det kreves 24-pin EATX kontakt fra PSUen for å få det til å kjøre. Synes dog jeg har lest noen steder at det skal gå greit å sette i 20-pins ATX kontakten (på høyre side av EATX kontakten) uten større problemer. Om ikke stikker jeg å kjøper et adapter i morgen.

Funker greit det. Pass på å sette den på riktig side ;)

Lenke til kommentar

Det er feil at det ikke kan skafe problemer det er helt opp til hovedkort produsenten, les en artikel på www.tomshardware.com om 24 pins atx kontakter.

 

Artikelen: http://www.tomshardware.com/howto/20041223...v-24pin-02.html

 

Sitat:

It fits, but does it work? Well that's up to the board maker...

 

Jeg har hatt problemer med og bruke 20 pins på 24. Datan skrudde seg av under spill som krevde mye.

 

På det fleste hovedkort som er lagd for 24 pins, går det ann og bruke 20 pins på. Fordi da skal det gå ann og koble en ekstra 4 pins molex på hovedkortet. Er det ikke det så anbefaler jeg deg og kjøpe en ny PSU med 24 pins atx kontakt.

 

Du kan få eks. prøve og kjøre Future 3D Mark 05 på datan og se om den skrur seg av.

 

Hvordan Hovedkort er det du har kjøpt?

 

Mvh.

Ole Selvig

Endret av ConeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...