MelonMob Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Topic sier vel alt. Skal skifte proxy instillinger på en hel masse maskiner, så jeg tenkte jeg kunne lage meg et script som fixa saken. Men da trenger jeg å finne fila som firefox lagrer proxy instillingene i. Lenke til kommentar
sexten Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Er ikke helt sikker på i hvilken fil dette lagres, men du finner iallfall denne settingen under about:config på linjen network.proxy.autoconfig_url Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Er greit at jeg finner den der. For å si litt nærmere hva jeg skal gjøre. Skal forandre proxy på en del helt like og helt likt oppsatt maskiner på en skole. Forandrer proxy i internet explorer med en .reg fil siden den lagrer proxy innformasjon i registeret. Men det gjør ikke firefox. Tenkte at om jeg fant fila legger jeg den på en disk og lager en helt enke .bat fil som kopierer config fila med proxy i fra floppyen og inn på rett plasering. Bat fila kan og kjøre reg saken så alt blir fixa fort og greit. Har tenkt at it annsvarlig på skolen skal få denne jobben og da bør det ikke være for komplisert Lenke til kommentar
sexten Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Der fant jeg endelig config-filen. Gå inn i folderen som du har satt som cache for Firefox (husker ikke hva default-folderen er), og finn en fil som heter prefs.js Legg til en linje (om den ikke allerede eksisterer) som heter user_pref("network.proxy.autoconfig_url", "http://navn.paa.proxy/"); Så kan du kopiere denne .js filen rundt Lenke til kommentar
MelonMob Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Takker. Det løste problemet mitt ja Lenke til kommentar
Knast Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 noen som vet hvordan man kan gjøre dette i iexplore og opera? Lenke til kommentar
sexten Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 I Internet Explorer så går du inn i Registry Editor og finner følgende nøkkel: HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\AutoConfigURL og endrer den til den adressen du vil ha. Opera har jeg aldri brukt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå